Pozivajući se na podatke Porezne uprave za djelatnost trgovine na malo, iz Komore navode kako su od četvrtka do nedjelje (od 26. do 29. studenoga) hrvatski građani u trgovini potrošili 802,7 milijuna kuna, što je pad za 22 posto u usporedbi s istim razdobljem lani, kada je potrošnja dosegnula 1,03 milijarde kuna.
Kada se usporedi samo petak ove i prošle godine, pad iznosi 7,75 posto, sa 424,5 milijuna kuna, na 391,7 milijuna kuna, navode iz HGK.
"Prije pandemije koronavirusa, 'crni petak' tradicionalno je označavao početak povećane potrošnje. Naravno, i ove su godine građani iskoristili popuste i promotivne akcije, posebno online. No, s obzirom na gospodarske posljedice pandemije, smanjena sklonost potrošnji je bila očekivana", istaknula je voditeljica Odjela za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Crni petak (black friday) neformalni je naziv petka nakon Dana zahvalnosti u Sjedinjenim Državama i početak je predblagdanske kupovine, a taj se običaj, koji u Americi postoji od 50-ih godina prošlog stoljeća, zadnjih desetljeća proširio diljem svijeta.
I HGK u priopćenju podsjeća da se zadnjih godina kupnja po sniženim cijenama krajem studenoga, prosječno od 20 do 70 posto, proširila na cijeli svijet pa i na Hrvatsku. Neki trgovci svoje promotivne prodaje provode i cijeli tjedan (tzv. black week), pri a najčešće se kupuje elektronika, odjeća i obuća.
Posebni oblici prodaje u Hrvatskoj regulirani su Zakonom o zaštiti potrošača, koji definira pitanja, kao i pravila provođenja prodaje na taj način. Kod posebnih oblika prodaje nema propisanih raspona sniženja, no nužno je držati se dobre trgovačke prakse, kao i ostalih pozitivnih zakonskih propisa, podsjećaju iz HGK.