Panel "Što s (korona) turizmom u 2021. godini?" održan je u sklopu 6. regionalnog foruma obiteljskog smještaja u Karlovcu, kojeg je s partnerima organizirala Sekcija zajednice obiteljskog turizma za regiju Lika-Karlovac pri komorama Karlovca i Otočca.
Sudionici panela iznosili su svoja viđenja iduće turističke godine i ovogodišnja iskustva, koja su opisali i kao "dobru lekciju iz koje se moglo puno naučiti i pripremiti za dalje".
Vlasnik hotela i vinarije Boškinac iz Novalje Boris Šuljić ovu je godinu tako ocijenio jednom od najizazovnijih u turizmu, ali i za njega kao poduzetnika.
No, dodao je kako su početkom proljetnog zatvaranja uspjeli zadržali sve zaposlenike i iskoristiti vrijeme za rad na napretku tvrtke. "Zbog toga smo ove godine imali vrlo uspješnu sezonu, ali kako se trendovi mijenjaju i neovisno o koroni i dalje se stalno moramo prilagođavati. Za 2021. sam optimist i vjerujem da će se u većoj mjeri uspostaviti letovi i pomorski promet te auto turizam u punom profilu", rekao je Šuljić.
Smatra i da se svi u turizmu za iduću godinu trebaju dobro pripremiti, s da "teško iskustvo iz ove godine treba biti kao putokaz".
Poručio je i kako je u turizmu "najvažnije da se isporuči visoka kvaliteta". "Mi radimo već 'sto na sat' na novim jelima i vjerujemo u klasičan nastavak svoje djelatnost i povratak na 'staro normalno'", istaknuo je Šuljić.
Za iduću godinu optimističan je i direktor karovačke tvrtke Croatia Open Land DMC Krešo Rogoz, koji je kazao da su ovu godinu nakon stopiranja svih planova iskoristili za traženje novih resursa, ali i za pripremu drugačijeg, više individualnog turizma i za manje grupe.
"Zanimljivo je i što smo povisili cijene te time dobili manje grupe koje su akumulirale više novaca. Ključ je u udruživanju, prikupljanju dodatnog sadržaja te izvrsnosti, a svi se nadamo normalnom proljeću i planove temeljimo na auto turistima", otkrio je Rogoz, koji smatra da je vrijeme da se zajednički osmisli i kako brendirati destinacije a kako bi bili još prepoznatljiviji na turističkim tržištima.
Ravnateljica Muzeja domovinskog rata iz Karlovca Hrvojka Božić napominje da su ove godine dosta koristili digitalne kanale kako bi vratili posjetitelje, što im je i uspjelo te su u ljetnim mjesecima imali oko 80 posto lanjske posjećenosti.
I oni optimistično gledaju na 2021., vjerujući u snagu suradnje u lokalnoj zajednici i umrežavanje dionika unutar odredišta, kao i u razvoj sadržaja prilagođenog individulnim posjetiteljima i manjim grupama.
Iako su ove godine imali samo 25 posto od lanjskog broja noćenja, zamjenik načelnika općine Rakovica Mihovil Bićanić također se nada skorašnjem oporavku.
"Vjerujemo u stabilizaciju u 2021., u kojoj bi se dodatno trebali fokusirati na domaće turiste te na podizanje svijesti o ponudi kontinentalnog turizma, u čemu ima još dosta prostora za dodatne sadržaje i jačanje kvalitete", zaključio je Bićanić.