Za tvrtke ovaj trend predstavlja značajne mogućnosti, ali i izazove. Veća prodaja i promet znače i veći prihod. Ali to također znači i veći broj prijevara, jer kriminalci imaju još više mogućnosti za krađu kako od potrošača tako i od trgovaca, upozorava Ravnateljstvo policije.
Ovogodišnja kampanja, koju vode EUROPOL i Austrijski ured kriminalističke policije, posebno je usmjerena na elektroničke trgovce, pomažući im u boljem prepoznavanju prijevara na njihovim platformama i osnažujući ih da zaštite svoje poslovanje i kupce od napada.
Prijetnja koju predstavljaju internetski kriminalci vrlo je stvarna - uoči ove kampanje brojne su zemlje provodile operativne akcije koje su, samo u listopadu, rezultirale uhićenjem 22 e-prevaranata, ističe Ravnateljstvo policije.
EUROPOL-ov centar za kibernetički kriminalitet uputio je trgovce da upoznaju svoje proizvode ističući da su neki rizičniji za prodaju od drugih. Primjerice, prodaja sitnih predmeta koji se lako mogu preprodati i za koje već postoji potražnja, rizičnija je od osobno dizajniranih predmeta.
U EUROPOL-u pozivaju trgovce i da upoznaju svog kupca te uspostave sigurne načine plaćanja koji smanjuju rizik od prijevare. Trgovcima savjetuju i da koriste pouzdanu uslugu dostave kako bi osigurali profesionalno rukovanje robom i rješavanje mogućih sporova zbog neisporuke.
Božić - vrhunac sezone za cyber prevarante
''Vrhunac sezone za cyber kriminalce i prevarante je pred vratima (Božić). Često će tvrtke shvatiti da su provele lažne transakcije tek tjednima ili čak mjesecima kasnije. Zbog toga je prijevara s elektroničkom trgovinom toliko opasna – jer dok sve uključene strane prepoznaju prijevaru, može biti prekasno pronaći počinitelja. Zato je prevencija najbolje rješenje. EUROPOL surađuje sa svojim partnerima iz policije i privatnog sektora u akciji eComm 2020 kako bi zaštitio tvrtke i kupce od takvih napada'', kazao je Edvardas Šileris, voditelj EUROPOL-ovog centra za cyber kriminalitet (EC3).
Bernhard Schafrath, detektiv austrijske kriminalističke policije, istaknuo je da u 21. stoljeću internetske tvrtke moraju poduzeti mjere kako bi se zaštitile od prijetnji kao što su prijevare, krađe identiteta i 'paket mazge'. ''Kampanja podizanja svijesti koja se danas pokreće temelji se na iskustvu brojnih provedenih istraga prijevara različitih vrsta, a cilj joj je pomoći trgovcima da bolje prepoznaju i riješe sigurnosne praznine na svojim platformama'', zaključio je Schafrath.
Kampanja eComm 2020 je pokrenuta u okviru prioriteta EMPACT-a (European multidisciplinary platform against criminal threats) koji se odnose na suzbijanje kartičnih prijevara.
Nastavak je rada radne skupine za elektroničku trgovinu, javno-privatnog partnerstva uspostavljenog 2014. s ključnim dionicima, uključujući Vijeće za rizike trgovaca (MRC-Merchant Risk Council) koje je mreža od 535 elektroničkih trgovaca širom svijeta.
U ovogodišnjoj kampanji eComm2020, pored Hrvatske, sudjeluju Austrija, Kolumbija, Češka, Njemačka, Grčka, Mađarska, Irska, Italija, Malta, Sjeverna Makedonija, Poljska, Portugal, Rumunjska, Španjolska i Sjedinjene Američke Države.