Dvije kompanije žele da im se nadoknadi dodatnih 10 posto carina na uvoz automobila iz Britanije koje bi EU uveo ako s Londonom na postigne dogovor o trgovinskom režimu nakon brexita, piše Nikkei, ne navodeći izvor te informacije.
Predstavnici proizvođača automobila nisu željeli komentirati izvješće, ali Nissan je izrazio zabrinutost zbog mogućeg utjecaja brexita bez sporazuma na njihovo poslovanje.
„Pozivamo pregovarače Velike Britanije i EU-a da zajednički rade na uređenom, uravnoteženom brexitu koji će i dalje poticati trgovinu na obostranu korist“, priopćio je Nissan.
Britanski premijer Boris Johnson rekao je u nedjelju da želi sklopiti trgovinski sporazum s EU-om prije završetka prijelaznog razdoblja na kraju 2020., ali je dodao da se Britanija može nositi i s takvim ishodom.
Japanski financijski dnevnik naglašava pak da bi neuspjeh pregovora o novom trgovinskom odnosu mogao potaknuti strane tvrtke u Britaniji da preispitaju održivost poslovanja u toj zemlji, s obzirom na dodatne carine koje bi im narušile profitabilnost i na dugotrajne carinske provjere i propise koče poslovanje.
Toyota ima tvornicu u Derbyshiru u kojoj je 2018. proizvela oko osam posto od ukupno 1,52 milijuna automobila proizvedenih u Britaniji. Ima u tvornicu u Walesu u kojoj proizvodi motore.
Nissan ima tvornicu u Sunderlandu u kojoj zapošljava 7.000 ljudi. Ta bi tvornica bila „neodrživa“ u slučaju britanskog izlaska iz EU-a bez trgovinskog sporazuma, priopćio je u lipnju Nissan.
Ta je japanska kompanija u ožujku objavila da nastavlja s planovima proizvodnje novog sportskog terenca Qashqaija. Najavljujući 2016. godine ulaganje 52 milijuna funti, istaknuli su da ih je britanska vlada uvjeravala da brexit neće utjecati na njihovu konkurentnost.