Organizatori WTM-a potvrdili su da se jubilarni 40. WTM ove godine od 9. do 11. studenoga neće održati uživo u londonskom izložbenom prostoru ExCell, nego samo virtualno tj. online.
Time se nastavlja serija otkazivanja fizičkog održavanja sajmova i poslovnih izložbi zbog pandemije covida-19. Od ožujka do danas otkazani su svi veliki i manji svjetski sajmovi raznih industrija, pa i turizma, uključujući i najveću svjetsku turističku burzu ITB u Berlinu početkom ožujka neposredno prije svjetskog 'lockdowna'.
WTM u Londonu je prema planovima i ove godine trebao okupiti više od pet tisuća izlagača iz više od 180 zemalja, među kojima i Hrvatsku, te predstaviti novosti u ponudi i trendove u svjetskom turizmu, što će pokušati učiniti kroz online komunikacije i virtualne panele, seminare i slično.
Koliko će točno uz takav model okupiti izlagača, stručnjaka i profesionalaca iz turističke i industrije putovanja te povezanih sektora još se točno ne zna, ali organizatori očekuju dobar odaziv, promovirajući virtualni WTM i kao najveći globalni događaj za sektor putovanja ove godine.
"Stalna ograničenja putovanja, nametanje karantenskih zahtjeva i lokalna 'zaključavanja' širom Europe i svijeta zbog pandemije naveli su nas da WTM u 2020. organiziramo virtualno, i to će biti prvi put da se neće 'fizički' ili uživo održati otkako je 1980. pokrenut. Odluku o tome donijeli smo nakon puno savjetovanja s našim industrijskim partnerima, sponzorima, delegatima i osobljem, i znamo da će za mnoge biti razočaranje. No, kao i prije, tako je i sada glavni cilj izvesti globalni događaj s turističkim profesionalcima sa sedam kontinenata te stvoriti veliko digitalno okupljanje koje će turističkoj i putničkoj industriji omogućiti povezivanje i umrežavanje, ali i poslovanje i učenje o ovom novom potrošačkom okruženju", poručio je izvršni direktor WTM-a Simon Press.
Objasnio je tu odluku i time što je mnogim inozemnim posjetiteljima zbog mjera ograničenja putovanja nepraktično dolaziti u London, kao i neizvjesnošću oko dozvole održavanja poslovnih događaja i konferencija u Velikoj Britaniji.
Očekuje da će se i u virtualnom izdanju tisuće turističkih profesionalaca iz cijelog svijeta snaći i moći sastati, slušati i sudjelovati u konferencijama te online i sklopiti poslove, a sve s ciljem kako bi se industrija oporavila, obnovila i uvela inovacije, što je i moto ovogodišnjeg WTM-a (Oporavi, obnovi, inoviraj!).
HTZ se priprema za virtualni nastup i sajmove u 2021.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić za Hinu je rekao da je HTZ-u stigla službena obavijest organizatora o online izdanju WTM-a te da se HTZ priprema za online nastup.
"S obzirom na trenutnu situaciju uzrokovanu pandemijom koronavirusa u Velikoj Britaniji i cijelom svijetu, odluka o otkazivanju klasičnog održavanja bila je očekivana i logična. Ova turistička godina naučila nas je stalnim promjenama, brzim reakcijama i prilagodbama, pa ćemo se i za WTM pripremiti da što bolje i uspješnije virtualno predstavimo hrvatsku turističku ponudu", naglasio je Staničić.
Otkrio je i da HTZ u 2021. planira nastupiti na devet međunarodnih turističkih sajmova - CMT u Stuttgartu, Vakantibeurst u nizozemskom Utrechtu, Ferienmesse u Beču, BOOT u Duesseldorfu, f.re.e u Munechenu, Reise+Capming u Essenu, ITB u Berlinu, TTG u Riminiju te WTM u Londonu, a hoće li to biti uživo ili virtualno i hoće li se ti sajmovi uopće održavati ovisit će o epidemiološkoj situaciji i organizatorima.