Polugodišnji rezultati Atlantic Grupe – potvrda stabilnosti poslovnog modela
U kontekstu ukupnih gospodarskih poremećaja uzrokovanih pandemijom COVID 19, strategija i operativno poslovanje Atlantic Grupe pokazali su tijekom prvih šest mjeseci ove godine visoku razinu stabilnosti. Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2020. ostvarila EUR 327.9m prihoda od prodaje, što na usporedivoj osnovi predstavlja pad od svega 0,9%, a kada se u obzir uzmu i dijelovi poslovanja dezinvestirani* prošle godine ukupan pad iznosi 4,5 posto. Normalizirana dobit iz poslovanja (EBIT) u ovom razdoblju iznosi EUR 31.6m i niža je za 5,5 posto, dok je normalizirana neto dobit u odnosu na prvih šest mjeseci lani niža 3,7 posto i iznosi EUR 24.2m. Ovogodišnji rezultati dodatno su opterećeni s EUR 4.6m jednokratnih troškova koji se u najvećoj mjeri odnose na donacije i druge troškove vezane uz sprječavanje širenja pandemije.
“Kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa značajno je promijenila poslovanja mnogih kompanija te je utjecala i na promjene u ponašanju potrošača. Atlantic Grupa se, zahvaljujući diverzificiranom portfelju snažnih brendova, pokazala u velikoj mjeri otpornom na krizu uzrokovanu pandemijom te smo i u prvom polugodištu ostvarili odlične poslovne rezultate. Mjere koje su uvedene u cilju suzbijanja širenja pandemije rezultirale su, očekivano, padom prodaje u HoReCa kanalu, te padom potrošnje proizvoda namijenjenih konzumaciji van kuće i tzv. impulsnog segmenta, no navedeni negativni utjecaju su dobrim dijelom nadoknađeni izuzetno dobrim rezultatima strateškog poslovnog područja (SPP) Delikatesni namazi, ljekarničkog lanca Farmacia i poslovnog područja Donat Mg. Optimiranje poslovnih procesa, stabilna financijska pozicija i kvalitetno strateško upravljanje omogućili su nam da održimo sigurnost radnih mjesta, povećamo zadovoljstvo i angažiranost naših zaposlenika u novonastalim uvjetima rada na daljinu i izazovnog rada na terenu te održimo poslovne rezultate s minimalnim negativnim posljedicama“, komentirao je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe. Istaknuo je i da kompanija nastavlja s planiranim kapitalnim investicijama u proizvodnu opremu i digitalizaciju poslovanja, a u cilju povećanja efikasnosti i dodatnog osnaživanja naših brendova.
Najviše rasli Argeta i Donat Mg te ključna tržišta EU
Najveći rast prihoda od prodaje u prvom polugodištu ostvarili su Delikatesni namazi s rastom od 21,4 posto i Donat Mg s rastom od 2,5 posto. Kava se s EUR 66.8m prihoda od prodaje, što čini 20,4 posto udjela u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u prvoj je polovici godine, najviše zbog kontrakcije prihoda u HoReCa kanalu, ostvarila pad od 6,0 posto. Među tržištima je najznačajniji rast tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova, kao i primjetan rast na ključnim tržištima EU, posebice Austriji i Švicarskoj, uslijed rasta prodaje brendova Argeta i Smoki. U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,0 posto, a brendovi principala u distribuciji 26,8 posto. Ljekarnički lanac Farmacia čini 9,2 posto ukupnog prihoda.
Fokus na daljnje sprječavanje zaraze i nesmetanu proizvodnju
Kompanija se, zahvaljujući stabilnoj financijskoj poziciji, uz očuvanje pune zaposlenosti i plaća, mogla aktivno uključiti i u pomoć u borbi protiv koronavirusa donirajući ukupno EUR 3.7m za suzbijanje pandemije na ključnim tržištima.
U prvoj polovici godine održana je i Glavna skupština Atlantic Grupe na kojoj je donesena odluka o isplati dividende za 2019. godinu u iznosu od 25 kuna po dionici, odnosno sveukupno EUR 11.1m, koliko je dioničarima isplaćeno u srpnju.
Brojna neovisna istraživanja tržišta potvrdila su uspješnost ukupne kompanijske strategije te je Atlantic Grupa, između ostalog, u izboru tvrtke MojPosao proglašena za petog najpoželjnijeg poslodavca u Hrvatskoj, dok je Cedevita prema istraživanju agencije Ipsos najpoželjniji brend u kategoriji bezalkoholnih napitaka u Hrvatskoj i Sloveniji te drugi najpoželjniji u Srbiji.
___________
*Nastavljajući korporativnu strategiju dezinvestiranja non-core poslovnih djelatnosti Atlantic Grupa je u 2019. u cijelosti izašla iz segmenta sportske i aktivne prehrane (Multipower), iz dodataka prehrani (Dietpharm i Multivita) te distribucije vode u galonima. Kompanija usmjerava fokus na glavne kategorije roba široke potrošnje koje čine kava, pića, delikatesni namazi te slatki i slani snack, kao i na daljnji rast i razvoj distribucije te ljekarničkog lanca Farmacia. To uključuje i ciljanu internacionalizaciju s brendovima koji su dokazali međunarodni potencijal.
Atlantic Grupa d.d.
Napomena o izvoru:
Atlantic Grupa d.d.
Miramarska 23, 10000 Zagreb
Informacije za investitore:
tel: +385 1 2413 145
e-mail: ir@atlantic.hr
web: www.atlantic.hr
- end - -