Istraživanje su tijekom svibnja 2020. godine proveli Ja Trgovac magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Visoki udio od 84,5 posto onih koji piju pivo je 2,8 posto manji u odnosu na istraživanje od prije dvije godine, uoči Svjetskog prvenstva u nogometu u Rusiji, ali su zato Hrvati u međuvremenu značajno "poboljšali" druge kategorije.
Tako je značajno porastao broj onih koji svakodnevno piju pivo budući da je 2018. svakodnevnih konzumenata bilo 5,1 posto, a danas ih je 8,8 posto.
Pivo se najviše konzumira nekoliko puta tjedno, što je učestalost konzumacije kod 36,2 posto ispitanika te je njihov broj porastao za 6,3 posto u usporedbi s prethodnim istraživanjem.
Da pivo piju jednom tjedno navelo je 18,8 posto ispitanika, dok je takvih prije dvije godine bilo 12 posto. Nekoliko puta mjesečno to piće konzumira 24,3 posto anketiranih građana (ranije 23,2 posto), jednom mjesečno je učestalost konzumacije za 7 posto ispitanika u oba istraživanja, dok nekoliko puta godišnje pivo pije 4,8 posto konzumenata, značajno manje od 17,3 posto koliko ih je bilo 2018. godine. Rjeđe od nekoliko puta godišnje pivo konzumira svega 0,1 posto ispitanih (5,5 posto u 2018.).
Najveći broj ispitanih građana pivo konzumira kod kuće (vlastite ili kod prijatelja, rođaka i sl.), njih 56,2 posto, a to je za 5,3 posto više nego prije dvije godine, dok je, nasuprot tome, broj onih koji pivo konzumiraju izvan kuće (kafić, pivnica, restoran) u padu za 5,4 posto te ih je sada 28,1 posto. Udio onih koji pivo konzumiraju podjednako i doma i vani nije se mijenjao te iznosi 15,6 posto.
Industrijsko pivo bilježi bolji trend jer je udio onih koji su naveli da više piju pivo velikih industrijskih pivovara porastao sa 70,8 posto u 2018. na 76,2 posto u 2020. godini, dok je udio onih koji kažu da više piju pivo craft pivovara istodobno porastao s 8,9 posto na 9,4 posto.
No, premda nije riječ o velikom udjelu craft piva, on je i dalje značajan te pokazuje veliku dozu stabilnosti kroz godine. Tome u prilog govori i podatak da je sve manje onih neodlučnih koji navode kako obje varijante piva piju podjednako - njihov je broj smanjen s 20,3 posto na 14,4 posto.
U sklopu ankete na upit koju vrstu piva naši potrošači najčešće piju, ispalo je da je lager ili pilsner daleko najpopularnija vrsta piva sa 76,9 posto udjela, a slijede lageri s voćnim okusom sa 7,9 posto. Ale je treći sa 6,5 posto vjernih potrošača, a slijede pšenično pivo s 3,9 posto, tamno s 2,8 posto i bezalkoholno s 2 posto udjela.