Portal namijenjen informiranju i edukaciji roditelja, nastavnika i skrbnika , školske djece, ali i najšire javnosti bavi se temama poput sigurnosti na internetu, nasilja u medijima i na društvenim mrežama, utjecaju medija na dječji razvoj te prepoznavanju fake newsa – lažnih informacija, a naročito u doba koronakrize.
U bezbroju informacija koje su kolale za vrijeme koronavirusa, ali u mnoštvu dezinformacija i namjerno puštenih lažnih informacija i lažnih vijesti, trebaju nam znanja i vještine koje će nam omogućiti da razaznamo koje su točne informacije i koje nam informacije uopće trebaju, ističu u AEM-u.
''Da to nije bezazleno, pokazuju i podaci Europske komisije o preko 8000 dezinformacijskih kampanja koje su plasirane i 'gađale' pojedinačne zemlje Europske unije ili su željele prikazati EU kao slabu ili nesposobnu da se u trenucima koronakrize bore s lažnim informacijama'', ističe zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije (VEM) Robert Tomljenović, ujedno i voditelj projekta medijske pismenosti.
Prve dezinformacije o koronavirusu, kako ističu u AEM-u, pojavile su krajem ožujka, da bi već početkom travnja, prema europskim anketama, gotovo polovica anketiranih građana naišla na neku zavaravajuću ili lažnu informaciju.
Primjerice, najčešće je bila riječ o tvrdnji da se ''pijenjem većih količina vode možete riješiti infekcije” (35 posto), dok je gotovo četvrtina anketiranih naišla na informaciju da se isti efekt postiže grgljanjem soli, ili izbjegavanjem hladne hrane i pića. Anketa je također pokazala da 55 posto ispitanika ignorira lažne vijesti, ali i da njih 40 posto nije više sigurno što je točno, a što nije. No, kako ističu, i među lažnim vijestima ima ''bisera'', a iz AEM-a izdvajaju one koje je utvrdio East StratCom, radna skupina Europske službe za vanjsko djelovanje (EEAS).
Prema tom istraživanju, neke od ''najzabavnijih'' dezinformacija su da se ''380 Belgijanaca zarazilo koronavirusom tijekom masovnog grupnog seksa'', slijedi kako je ''uzrok epidemiji koronavirusa legalizacija homoseksualnih brakova'', te zaključno na trećem mjestu– da je ''baba Vanga predvidjela da će Rusi pronaći lijek protiv koronavirusa''.
Brojnim istraživanjima i na temelju međunarodnih iskustava shvatili smo da treba pomoći roditeljima i skrbnicima, ali i učiteljima i profesora da ih se osnaži vještinama medijske pismenosti, da im se pruži obrazovni i edukacijski materijal u obrazovanju i odgoju djece i, naročito, ''alati'' za prepoznavanje lažnih informacija, ističu u AEM-u.
''Agencija za elektroničke medije i UNICEF kao osnivači i vlasnici portali vrlo su zadovoljni dosegom i prihvatom portala u javnosti. Od samog početka startanja portala čitanost je u samom porastu. Trenutačno smo u najčitanijem razdoblju, a za vrijeme koronakrize bio je vrhunac posjećenosti portala. Konkretno, u travnju smo imali 300 posto povećanje čitanosti portala u odnosu na isto razdoblje lani te smo imali 85.000 jedinstvenih korisnika'', kazao je Tomljenović za Hinu.
Naglasio je i kako, osim portala, treba izdvojiti i drugi projekt AEM-i i UNICEF-a, - ''Dane medijske pismenosti'' u sklopu kojih se produciraju obrazovni materijali. Dosad ih je napravljeno točno dvadeset, a portal je upravo glavno komunikacijsko sredstvo za komunikaciju dana medijske pismenosti. Nastavnici i učitelji su ciljana skupina projekta , prvi materijali su postavljeni u ožujku 2018. preuzeti više od 200.000 puta. Među posljednjim materijalima objavljenima na portalu posebno se ističu ''Dezinformacije i lažne vijesti kao političko oružje'', Tomislava Levaka, doktoranda komunikologije s osječke Akademije za umjetnost i kulturu.
''Video projekcijom profesora Levaka s osječke Akademije završili smo i dio 'Dana medijske pismenosti', a time smo i dokazali da smo se prilagodili i uvjetima koronakrize, ali i školi na daljinu. Iznimno smo zadovoljni tom video lekcijom, pokazalo da je u vrijeme koronavirusa medijska pismenost iznimno važna i da je neizostavan dio našeg svakodnevnog života, znanja i vještina'', zaključio je Tomljenović.
Portal medijskapismenost.hr nastao je zajedničkom inicijativom AEM-a i UNICEF-a, ali i u suradnji s još jedanaest visokobrazovnih institucija, uključivši Hrvatski filmski savez i HAVC, ali i više visokih učilišta i sveučilišta diljem Hrvatske. Portal je pokrenut krajem travnja 2016.