FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Hanfa pokrenula edukativni portal s ciljem podizanja financijske pismenosti

Autor: Mario Mrazović

ZAGREB, 15. lipnja 2020. (Hina) - Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) u ponedjeljak je pokrenula novi edukativni internetski portal (novaczasutra.hr), kojem je cilj kontinuirano povećanje financijske pismenosti u Hrvatskoj, kao i zaštita malih ulagatelja.

Kako je istaknuto na konferenciji za novinare u Hanfi, portal je između ostalog posvećen štednji i ulaganjima za budućnost te pravima korisnika financijskih usluga koje ta agencija nadzire, što se prije svega odnosi na mirovinske fondove, investicijske fondove i osiguravajuća društva.

Predsjednik Upravnog vijeća Hanfe Ante Žigman kaže kako je cilj projekta povećanje financijske pismenosti u Hrvatskoj, dodavši da se tom segmentu treba pristupiti na kontinuiran način, a ne da se njime bavi samo prilikom obilježavanja Svjetskog tjedna novca.

I posao Hanfe će biti lakši ako će građani biti financijski pismeniji, stoga je u preventivnom smislu dobro imati informacije kako ne bi dolazilo do pogrešaka u ulaganju, naivnosti pri nuđenju lake zarade, gubitka štednje i slično, ističe Žigman.

Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća Hanfe Jurica Jednačak rekao je da je stranica pokrenuta s ciljem zaštite malih ulagatelja. Često se, kaže, s ciljem prevare malim ulagateljima putem društvenih mreža i telefona nudila brza i sigurna zarada.

"Nešto kao brza i sigurna zarada jednostavno ne postoji", upozorava Jednačak.

Male ulagatelje je pozvao da prate novu stranicu, na kojoj je predstavljeno više različitih mogućnosti ulaganja, uz istaknute prednosti i mane pojedinih ulaganja.

Stranica je interaktivna pa je moguće i postavljati pitanja vezana za određene nedoumice oko ulaganja, ili primjerice provjeriti je li određeni ponuditelj ovlašteni pružatelj investicijskih usluga.

Član Upravnog vijeća Hanfe Tomislav Rizdak napominje da ljudi o financijskim uslugama najčešće uče u hodu, odnosno samim početkom sudjelovanja u nekoj usluzi.

Cilj je da građani što više uče unaprijed te na tuđim pogreškama, pri čemu Ridzak napominje da ponuda određene usluge često nije pisana jednostavnim rječnikom pa predstavljeni portal primjerice nudi i rječnik ulaganja, gdje se pojašnjavaju brojni pojmovi.

 

(Hina) xmm ybn

An unhandled error has occurred. Reload 🗙