"Uplaćeni novac za putovanja nije izgubljen. Planiramo krenuti s izdavanjem vaučera putnicima za uplaćene aranžmane koje će u visini uplaćene svote moći iskoristiti za neko drugo putovanje, kada sve ovo prođe", objašnjava Fain za Hinu.
Kaže da se to već radi u mnogim europskim zemljama, kao i da putnici moraju znati da njihov novac nije ostao na računu turističke/putničke agencije, već je proslijeđen hotelu, aviokompaniji, prijevozniku i drugima u 'uvezanom lancu' ponude putovanja.
Povrat sredstava bi bio koban za mnoge agencije
"Obrtna sredstva pojedine agencije, a koje su uglavnom mali ili srednji poduzetnici, ograničena su, i povrat sredstava korisniku usluge, uslijed stagnacije bukinga i nametnutih zabrana, bio bi koban za mnoge agencije. Stoga nudimo rješenje koje bi trebalo zadovoljiti obje strane - putnicima omogućiti da realiziraju putovanja, a agencijama osigurati nastavak poslovanja", kaže Fain.
Ocjenjuje da je širenje koronavirusa izazvalo nezapamćene poremećaje u svakodnevnom životu, mnogim djelatnostima i gospodarstvu, pa tako i u industriji putovanja.
"Od preporuka nadležnih institucija da se privremeno odgode putovanja do obustave redovnih prometnih linija, zatvaranja granica i potpune zabrane putovanja bilo koje vrste, koronavirus je turističkim agencijama, organizatorima putovanja i pružateljima usluga u turizmu, zadao snažan udarac", upozorava Fain.
Posljedice osjećaju i putnici - individualni gosti i grupe, poslovni ljudi na putovanjima i organiziranim kongresima, školarci i njihovi roditelji te svi ostali koji su uredno uplatili putovanja koja se sada zbog više sile i u izvanrednim okolnostima neće realizirati, i razumljivo je da očekuju kompenzaciju.
"Vjerujemo da će vrijeme putovanja ponovo doći i da ćemo brzo prevladati ovu krizu i iz nje izaći podignutih glava, a do tada putnicima i svima ostaje da se pridržavamo uputa koje preporučuju stožeri civilne zaštite", zaključuje Fain.