"E-shopper barometer" proveden je u Hrvatskoj na uzorku od 800 osoba, u proljeće i ljeto prošle godine. Istraživanje je pokazalo da udio e-trgovine na domaćem tržištu zauzima 11,9 posto, dok je europski prosjek 13,5 posto.
Europski kupci preferiraju kupovati robu s inozemnih web trgovina (62 posto), a ta je brojka u Hrvatskoj još i veća pa 85 posto domaćih e-kupaca kupuje sa stranih web shopova i to najviše iz Europe (78 posto) i Kine (73 posto).
Razlog velikog udjela prekogranične kupovine mala je zastupljenost domaćih e-trgovina, kao i povoljnija ponuda u stranim online trgovinama.
Stalnih hrvatskih online kupaca, pokazuju rezultati ankete, 14 je posto, a povremenih 19 posto. Europski prosjek poklonika online trgovine je 13 posto, dok je zastupljenost povremenih kupaca 15 posto. Među europskim kupcima ističe se i treća kategorija online kupaca - eko osviješteni online kupci kojih je 17 posto.
"E-shopper barometer" pokazao je da poklonici online trgovine najčešće kupuju proizvode iz kategorije mode, modnih dodataka, proizvode za njegu i cipele. Vezano uz metode plaćanja, 76 posto online kupaca koristi i po nekoliko modela plaćanja; najzastupljenije je plaćanje putem Paypal-a ili Alipay-a (59 posto), zatim Visa i Mastercard karticama (54 posto) dok 46 posto kupaca preferira plaćanje pouzećem. Dostava kod kuće najčešći je odabir načina dostave.
Čak 70 posto domaćih ispitanika donosi odluku o kupnji proizvoda određenog brenda na temelju preporuke s društvenih mreža, a 79 posto kasnije ostavi i recenziju.