FUR (Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V.) je poznati njemački istraživački institut, koji je prve rezultate jubilarne 50. analize putovanja Reiseanalyse (RA) za 2019. s kratkim naznakama i za 2020. predstavio sredinom ovog tjedna.
Ta analiza godinama slovi najtemeljitijim istraživanjem turističke potražnje na njemačkom tržištu, koje je za brojne turističke zemlje iznimno važno, a za Hrvatsku i broj jedan s daleko najvećim udjelima u ukupnim turističkim dolascima i noćenjima.
Za potrebe te analize istraživači su intervjuirali više od 12 tisuća ispitanika diljem Njemačke u studenom 2019. i siječnju 2020., dajući kroz rezultate niz pouzdanih i kvalitetnih informacija za turističku industriju koje mogu koristiti u planiranju poslovanja, marketinških aktivnostima i sličnog za to tržište.
"Kada se gleda raspoloženje Nijemaca za putovanjima na godišnje odmore koje je bilo u siječnju, ova godina je jako perspektivna s tog tržišta, pogotovo što je više od 70 posto ispitanika reklo i da ne očekuju pogoršanje stabilne ekonomske situacije u zemlji. Sada je teško predviđati zbog koronavirusa, o čemu će, kao i drugdje u svijetu, ovisiti i dolazna i odlazna putovanja u idućem razdoblju", ocjenjuju iz FUR-a.
Lohmann: Na turizam više utječe percepcija i reakcije društva na virus, nego stvarna bolest
Komentirajući za Hinu rezultate analize i utjecaje koronavirusa na namjere putovanja u 2020., Martin Lohmann, s njemačkog instituta za turizam NIT i dugogodišnji znanstveni savjetnik FUR-a, naglašava da je širenje virusa omelo veliko ovogodišnje početno zanimanje njemačkog tržišta za putovanjima na odmore.
"Da budem precizniji - na turizam više utječe percepcija i reakcija društva na virus nego stvarna bolest. Stoga tu trebamo razlikovati dvije perspektive - aktualnu, tj. trenutnu situaciju i očekivanu situaciju u idućim tjednima ili mjesecima", kaže Lohmann, dodajući da je i budućnost sada "malo nepredvidljiva".
U trenutnoj situaciji, što je prošli i ovaj tjedan, kako kaže, buka oko virusa zasjenila je sve druge aspekte života, pa i turizam, zbog čega će i planiranje i rezervacija putovanja vjerojatno biti odgođeno za neko vrijeme (dani ili tjedni), uz moguća otkazivanja zbog zabrinutosti za zdravlje, ali s naglaskom na neke vrste odredišta i neke vrste putnika.
U drugoj, očekivanoj situaciji u skoroj budućnosti uz daljnje širenje bolesti može doći i do većih poremećaja u potražnji, ali i, kako predviđa Lohmann, svojevrsne naviknutosti društva na tu situaciju, s nešto opuštenijim pogledom, pa i promjenom kriterija u odabiru odredišta, što može i promijeniti pozicije pojedinih odredišta na njemačkom tržištu.
Više od 55 milijuna Nijemaca putovalo na godišnje odmore
Od ostalih pokazatelja njemačke turističke potražnje u 2019. u analizi RA se navodi da je 55,2 milijuna Nijemaca, slično kao u 2018., putovalo na godišnje odmore od pet i više dana, odnosno da je 78 posto stanovništva te zemlje išlo na bar jedan odmor.
Ukupno su na tim odmorima potrošili 73,1 milijardu eura, što je rekordna potrošnja, oko 2 milijarde eura više nego u 2018.
Mediteran najtraženiji, Hrvatska na 7. mjestu omiljenih destinacija
Analiza pokazuje i da je u 2019. najviše Nijemaca putovalo na odmore u inozemstvo, na što se odnosi čak 74 posto svih odlazaka na odmore, dok je preostalih 26 posto bilo u samoj Njemačkoj, čime je među pojedinačnim odredištima/zemljama ipak za Nijemce na prvom mjestu za odmore.
U inozemstvu su najviše birali sunčane i tzv. plažne destinacije, a sunčanje, kupanje, lijepo vrijeme i toplina su bili i najčešći motivi putovanja, u čemu su posebice prednjačile mediteranske zemlje, gdje su Nijemci ostvarili gotovo 40 posto svih lanjskih inozemnih odmora.
Španjolska je i u 2019. Nijemcima bila na prvom mjestu omiljenih destinacija za odmore, s udjelom od 13 posto njihovih inozemnih putovanja, a s udjelom od 8,7 posto slijedi Italija. Treća je Turska s udjelom od 6,3 posto.
Hrvatska im je s udjelom od 2,7 posto u 2019. bila na sedmom mjestu, dok su ispred nje bile još Austrija, Grčka i Francuska, a iza Poljska, Nizozemska i Egipat.