Naime, po prvi puta od 2007. godine zabilježen je pad prosječne starosti vozila M1 kategorije - motornih vozila namijenjenih za prijevoz putnika koja osim sjedala za vozača imaju najviše osam sjedala, pa ona za 2018. godinu iznosi 12,64 godine.
Kada je riječ o redovnim tehničkim pregledima, prosječna starost vozila M1 kategorije iznosi 13,5 godina, a razlika u odnosu na podatak o prosječnoj starosti od 12,6 godina postoji zbog toga što od 1. siječnja 2018. godine nova vozila na redovni tehnički pregled moraju doći tek dvije godine nakon prve registracije vozila. Novim vozilima smatraju se ona vozila koja nisu registrirana, nisu bila u prometu i nisu starija od jedne godine.
Prosječna starost cijelog hrvatskog voznog parka za 2018. godinu iznosi 14,6 godina, kaže se u priopćenju.
U Centru za vozila Hrvatske kažu kako posebno zabrinjava što je 70 posto vozila u Hrvatskoj staro deset i više godina.
Dodaju da je broj vozila s neispravnim sklopom na osnovnom redovnom tehničkom pregledu u 2018. godini iznosio 628.267 pri čemu se najveći broj nedostataka odnosi na uređaj za kočenje, osvjetljavanje i signalizaciju te osovine, kotače, pneumatike i ovjes.