Europska komisija želi utvrditi standarde za umrežavanje automobila putem Interneta, važno tržište za proizvođače automobila, telekomunikacijske tvrtke i proizvođače telekomunikacijske opreme, čija bi se vrijednost prema nekima trebala uskoro mjeriti u milijardama eura godišnje.
Predložili su da se na razini Europske unije izabere standard baziran na wifi-ju ITS-G5, uz obrazloženje da je dostupan i da će za razliku od 5G-a poboljšati sigurnost na cestama.
Tehnologija wifi-ja povezuje u prvom redu automobile dok tehnologija bazirana na mrežama 5G povezuje automobile i uređaje u okruženju, uz široku lepezu mogućnosti primjene, od zabave, preko podataka o prometu do opće navigacije.
Europski parlament prihvatio je u travnju prijedlog Komisije a sada je na redu Europsko vijeće.
Na jučerašnjem sastanku odbora stalnih predstavnika COREPER 21 zemlja EU-a, uključujući - prema riječima neimenovanog europskog dužnosnika - Njemačku, Francusku i Italiju, odbila je prijedlog EK.
"Zato ćemo nastaviti surađivati sa zemljama članicama kako bismo otklonili njihove bojazni i pronašli primjereno rješenje", kazala je u priopćenju nakon glasanja odbora povjerenica EU-a za promet Violeta Bulc.
Ishod sastanka predstavlja pobjedu za zagovornike tehnologije 5G, napominje Reuters.
Sklonost Bruxellesa standardu ITS-G5, temeljenom na wifi tehnologiji, daje prednost Volkswagenu, Renaultu, Toyoti, NXP-u, Autotalksu i Kapsch TrafficComu. Konkurentski 5G standard C-V2X zagovaraju pak BMW, Daimler, Ford, grupa PSA, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei, Intel i Samsung.
Direktori BMW-a i Deutsche Telekoma u travnju su pozvali njemačku vladu da poduzme korake kako bi blokirala prijedlog Europske komisije da se izabere standard baziran na wifi-ju.
Europa će zaostajati za konkurentima poput Kine ako se isključi mogućnost alternativnog pristupa, baziranog na mobilnoj mreži nove generacije 5G, upozorili su tada u pismu vladi izvršni direktori BMW-a i Deutsche Telekoma Harald Krueger i Tim Hoettges.
Nakon glasanja veleposlanika u COREPER-u rasprava o standardu seli u Vijeće EU-a koje će u ponedjeljak potvrditi ili odbaciti njegov rezultat.