U svrhu ujednačenog informiranja investitora, a s obzirom na do sada objavljene informacije o poslovanju Društva tijekom drugog kvartala, Uprava Društva objavljuje indicije o poslovanju.
Prihodi od maloprodaje, prvenstveno vlastite mode, u drugom kvartalu su bili veći za 92% nego u prvom, i za 90% veći nego u drugom kvartalu prethodne godine. Na kraju polugodišta je Društvo imalo 30 prodajnih mjesta, za 3 više nego na kraju polugodišta prethodne godine, od čega je nekoliko dućana zamijenjeno većima.
Većina ovog rasta je stoga 'like-to-like', kako zbog većih volumena prodaje, tako i boljih ostvarenih marži. Ostvarena bruto dobit u maloprodaji stoga raste brže od prihoda, i u drugom kvartalu je 98% veća nego prethodne godine. Na razini polugodišta je društvo ostvarilo 85% veći prihod u maloprodaji, uz 101% veću bruto dobiti. Da se radi o dugoročnom pomaku pokazuje i činjenica da je prihod od maloprodaje u prvom polugodištu 65% veći, a dobit od maloprodaje 89% veća, od prosjeka prethodnih pet godina.
Istovremeno, Varteks Pro – subsidijar Društva koji proizvodi odjeću posebne namjene, radnu i korporativnu odjeću, nadoknadilo je većinu prihoda propuštenih u prvom kvartalu, a kod usluge šivanja za druge Društvo je uspjelo korigirati cijene kod glavnih klijenata i tako amortizirati porast troškova rada.
S obzirom i na troškovno restrukturiranje provedeno prošle godine, Uprava procjenjuje da će drugi kvartal imati odličan ukupni financijski rezultat, te da će ukupni rezultat poslovanja za polugodište biti uvjerljivo najbolji u zadnjih deset godina, usprkos slabom prvom kvartalu, te na taj način jasno pokazati da strategija poslovnog preokreta u Društvu uspješno funkcionira.
Ključan element strategije poslovnog preokreta je re-etabliranje maloprodaje vlastite mode. S obzirom na velik ostvareni rast usprkos značajnim slabostima portfelja u prvom kvartalu (počevši od veličine robnog fonda, odnosno količine proizvedene robe), predviđenom otvaranju nekoliko novih značajnih dućana, odličnoj izvedbi web dućana – koji ostvaruje svoje prve transakcije u zemlje EU, prvenstveno Sloveniju i Austriju, ali i prve transakcije u Francusku, Švedsku, Luksemburg i UK, snažnoj kolekciji za sezonu JZ 2019, Uprava očekuje daljnji rast u maloprodaji. Međutim, to je samo dio poslovne strategije koja uključuje i iskorištavanje trenda povratka proizvodnje složenih odjevnih predmeta u EU, tzv. nearhsoringa, kroz zadovoljavanje izazova brze mode i visoke kvalitete koju Društvo nudi, a kako bi se klijentima nudile fleksibilne i stoga profitabilnije usluge šivanja. Primjerice, Društvo je upravo dobilo narudžbu za proizvodnju visokokvalitetnih odjevnih predmeta za kinesko tržište za jedan od vodećih modnih brandova.
Unatoč značajnim pozitivnim promjenama, Društvu i dalje značajno nedostaje likvidnost, kako zbog naslijeđenih obaveza iz prethodnih razdoblja, tako i zbog obrtnog kapitala potrebnog za ekspanziju. Kako financijske institucije ne prate Društvo u dovoljnoj mjeri, ono i dalje ovisi o pozajmicama najvećeg dioničara.
Uz sve navedeno, Društvo ujedno obavještava o promjenama u upravi. Od 01. srpnja 2019. g. Paško Vela je prestao biti član Uprave, a od 15.7. ga zamjenjuje kao član uprave za financije i opće poslove g. Damir Radmilović, koji dolazi s pozicije financijskog direktora Tiska d.d.
Varteks d.d.
Napomena o izvoru:
Varteks d.d.
Zagrebačka 94, 42000 Varaždin
tel: +385 42 377 445
fax: +385 42 377 395
e-mail: info@varteks.com
web: www.varteks.com
- end - -