Naime, na temelju slovenske uredbe od 1. lipnja hrvatski prijevoznici imaju zabranu prelaska preko 17 lokalnih graničnih prijelaza te moraju koristiti međunarodne. To im je prouzročilo brojne probleme kao što su povećanje troškova i vremena transporta.
"Imamo spremne mjere, ali nećemo brzati. Nadamo se da će se rješenje pronaći tijekom sljedećeg tjedna. Slovensko će ministarstvo imati sastanke sa svojim prometnim udrugama i institucijama i nadamo se najboljem. Dajemo institucijama jedne i druge zemlje vremena da razgovaraju i riješe problem", kazao je Kranjčec za Hinu.
Dodaje da slovenska uredba stvara probleme i za tranzitni promet kroz Hrvatsku.
"Ne možemo biti tranzitna zemlja ako će prijevoznici na velikim graničnim prijelazima, na ulazu u zemlju i izlazu iz nje, čekati i po desetak sati. Takve se situacije događaju i na Bajakovu i na Bregani i na Macelju. Time gube i prijevoznici i hrvatsko gospodarstvo. Mislim da bi dosta naših vozača moglo otići raditi u inozemstvo, poglavito u Njemačku, ako se to ne riješi", zaključio je Kranjčec.
Slovensko Ministarstvo infrastrukture je od 1. lipnja na 17 graničnih prijelaza s Hrvatskom uvelo režim ograničenje za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona.
Slovenska je strana tumačila da tim ograničenjem "želi poboljšati sigurnost i kvalitetu života lokalnog stanovništva" na pravcima opterećenim teretnim prometom te da stoga taj promet s državnih magistralnih cesta prebacuje na autoceste.
Ovdašnji prijevoznici, pak, smatraju da je to slovenska reakcija na hrvatsko zatvaranje graničnog prijelaza Mursko Središće za tranzitni promet kamiona iznad 7,5 tona.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u utorak se u Sloveniji sastao sa slovenskom ministricom prometa Alenkom Bratušek, a glavna su tema sastanka bila ograničenja za prometovanje teretnih vozila na određenim dionicama graničnih prijelaza s Republikom Slovenijom.