Ta za korištenje jednostavna aplikacija otkriva da je u kampanji do sada ukupno potrošeno nešto manje od 9,5 milijuna kuna, od čega je tek 1,2 milijuna financirano iz donacija, a ostalo iz vlastitih sredstava stranaka i listi.
"Najveći iznos donacija, oko pola milijuna kuna, prikupila je lista BM365 Stranka rada i solidarnosti, a niti jednog donatora nije prijavio HDZ. Ukupno ostvareni popust za sve kandidacijske liste iznosi nešto više od milijun kuna, a najveće popuste ostvario je HDZ- čitavih 66 posto od ukupnog popusta. Najveći popust HDZ-u je omogućila tvrtka Diskurs, a najveći postotak popusta, čak 75 posto, dnevne novine 24 sata i Večernji list", ističe Gong.
Listi HNS-a najveći popust, više od 50 posto, odobrila je za usluge RTL Hrvatska.
Lista SDP-a do sada je najviše uložila u promidžbu, a slijede ju HDZ-ova i lista IDS-a. Najviše se ulagalo u oglašavanje na televiziji te bilboard plakate i društvene mreže. Samo u troškove oglašavanja na facebooku uloženo je preko 100.000 kuna.
Gong navodi da su podaci preuzeti sa službenih stranica Državnog izbornog povjerenstva (DIP), koje ih prvi put objavljuje u otvorenom formatu zahvaljujući dugo najavljivanom informacijskom sustavu za nadzor financiranja političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.
Izvješća o troškovima promidžbe, primljenim donacijama, cijeni i popustu za medijsko oglašavanje svi izborni sudionici sada dostavljaju unosom u DIP-ov informacijski sustav.
Gong upozorava da je rok za predaju financijskog izvješća, koji je istekao u subotu u ponoć, poštovalo samo 11 od 33 liste, kako je objavila Hina.
"S predajom izvješća kasnile su tako najveće parlamentarne stranke - HDZ, SDP, Most, Živi zid, BM365... Izbornim sudionicima koji zaborave na rokove ili na propisani način ne dostave izvješća može se obustaviti isplata naknade troškova izborne promidžbe", upozorava Gong u priopćenju.