Direktori festivala ZGDW Tina Marković i Daniel Tomičić istaknuli su kako ovom temom žele istražiti i predstaviti nove društvene mehanizme, dizajnerske projekte i vizionare iz područja dizajna koji nude odgovore na društvene promjene uzrokovane tehnološkim razvojem. Na tu temu pak odgovore nude dvije izložbe - hrvatski dizajneri svojim radovima u sklopu natječaja ZGDW nagrade, te druga izložba na kojoj su o istoj temi predstavljeni radovi dizajnera iz cijeloga svijeta.
Nagrađene tri dizajnerice - Vlahović, Salarić i Preiss
ZGDW nagrada pokrenuta je 2017. zbog poticanja hrvatskoga dizajna. Ovogodišnje, treće, izdanje ZGDW nagrade donijelo je dvije novosti - dvostruko veći nagradni fond te dodjelu novčane nagrade za tri najbolja rada.
Fond nagrada iznosi 20.000 kuna, a podijeljen je na 11.000 kuna koliko iznosi prva nagrada, šest tisuća kuna za drugu nagradu i tri tisuće kuna za treću nagradu.
Prvu nagradu osvojila je Ines Vlahović za koncept "Seaweed wrap" - potpuno obnovljivu ''low cost'' omotnicu s toplinskom zaštitom za uporabu u kanalima transporta hrane. "Seaweed wrap'" izrađen je od morske trave i papira, ima izrazito dobar koeficijent izolacije topline i lagan je za prijevoz. Lako se prilagođava potrebnim oblicima i dimenzijama pakiranja te čuva proizvode od loma.
Druga nagrada pripala je dizajnerici Petri Salarić za njezin brend "fooda" koji je napravljen kako bi se iskustvo dijeljenja hrane prikazao kao trend, a istovremeno ojačao osjećaj zajedništva i potaknuo međusobnu brigu unutar zajednice. Ideja iza brenda bila je riješiti prepreke, emocionalne i fizičke, koje se vežu uz dijeljenje hrane kroz dizajn.
Treću nagradu dobila je Ivana Preiss za klupu "heer" - prvu ergonomski dizajniranu klupu na svijetu koja omogućuje majkama da udobno doje i hrane svoje bebe na javnim mjestima. Umjesto izoliranja majki u rijetkim, loše dizajniranim i neudobnim prostorijama za dojenje, "heer" im omogućuje da ostanu tamo gdje žele biti, a da ipak budu zaštićene od užurbanog gradskog okruženja.
O nagradama je odlučio međunarodni žiri u sastavu - Damjan Geber (Hrvatska, Brigada, partner i kreativni direktor), Martin Hablesreiter (Austrija, Honey & Bunny, partner), izv. prof. dr. sc. Magda Kochanovska (Poljska, Akademija likovnih umjetnosti u Varšavi, Fakultet dizajna), Denis Kovač (Hrvatska, Bunch, vlasnik) i Carlos Sanchez (Meksiko, Pininfarina, voditelj projekata) nagradio je radove koji su najbolje odgovorili na temu za 2019.: Changing the game/ Nova budućnost.
Poljska zemlja partner
Festival kojemu je u središtu dizajn trajat će do 12. svibnja, a ove godine će posjetiteljima omogućiti da se bolje upoznaju s poljskim dizajnom budući da je Poljska zemlja partner.
Poljska se tako predstavlja s dvije izložbe - "ABC poljskoga dizajna“ i "Urbani prototipovi" te projekcijama dokumentarnih filmova o poljskome dizajnu. Izložba "ABC poljskoga dizajna" dio je kulturnoga programa obilježavanja 100 godina nezavisnosti Poljske, projekt je Ministarstva kulture i nacionalne baštine Republike Poljske kao dio EU programa Niepodległa 2017–2022. Sva događanja vezana uz poljski program organizirao je Institut Adam Mickiewicz u sklopu međunarodnoga kulturalnog programa "POLSKA 100" kojim se obilježava stogodišnjica poljske neovisnosti.
Na toj izložbi kustosica Ewa Solarz predstavlja stogodišnje nasljeđe poljskoga dizajna - kako klasike tako i suvremene radove, prototipove koji nikada nisu zaživjeli u proizvodnji, ali i popularne predmete koji su Poljacima označili kulturu življenja u periodu od 1918. do 2017.
Kustos Pawel Grobelny na izložbi "Urbani prototipovi“ predstavio je izbrane projekate koji su preoblikovali javni prostor u poljskim gradovima. To su projekti manjih razmjera, dizajnerske intervencije koje poboljšavaju funkcionalnost dijelova urbanoga prostora - od školskoga namještaja za "učionicu na otvorenom", hranilište za ptice do mape "Tišina" uz pomoć koje se mogu obilaziti lokacije najmanje izložene gradskoj buci.
Izložbe su popraćene dokumentarno- filmskim programom "Poljska stvar" koji oživljava okolnosti nastanka djela poljskoga dizajna unatrag stotinu godina, približavajući dizajnere i značaj njihovih radova za kontekst moderne povijesti Poljske.
ZGDW obilježava i stotinu godina Bauhausa, a bavi se i dizajnom hrane
Ovogodišnji ZGDW u znaku je obilježavanja i stotinu godina godina Bauhausa - najutjecajnije škole za dizajn na svijetu koja je postavila temelje dizajna kakvoga danas poznajemo. Tim povodom priređena je prigodna izložba na kojoj je predstavljeno i troje hrvatskih studenata Bauhausa - kultna dizajnerica tekstila Otti Berger, fotografkinja Ivana Tomljenović Meller i arhitekt Gustav Bohutinski.
Izložbu i panel kojima će se predstaviti utjecaj Bauhausa na hrvatski dizajn, ZGDW priprema u suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti (MSU) u Zagrebu, Tekstilno-tehnološkim fakultetom i Tehničkim muzejom Nikola Tesla.
Ovogodišnji ZGDW bavi se i dizajnom hrane, a dizajnerica Paula Šantić osmislila je koncept izložbe. "Život i život nakon smrti" na kojoj je prikazan proces rasta, konzumacije, umiranja i novog života hrane u drugim, neočekivanim oblicima. Cilj je potaknuti posjetitelje na razmišljanje o cirkularnoj ekonomiji i odgovornom odnosu prema hrani.
Ovo je drugi put da se ZGDW održava u Hala V Tehničkoga muzeja Nikola Tesla u Zagrebu, izložbeni prostor od tri tisuće četvornih metara prošle godine je u cijelosti preuredio organizacijski tim festivala, te dodatno izgradio i vrt površine površine od tisuću i pol četvornih metara, koji do tada nije bio funkcionalan.
ZGDW podržavaju Grad Zagreb i Turistička zajednica grada Zagreba, a partner projekta je Tehnički muzej Nikola Tesla.