Sukladno odredbama Zakona o tržištu kapitala Uprava Varteks d.d. sa sjedištem u Varaždinu podnosi:
MEĐUIZVJEŠTAJ POSLOVODSTVA
za 1. kvartal 2019. (kumulativ razdoblja 01.01. – 31.03.2019./nerevidirano)
Naznake značajnih događaja koji su se dogodili u razdoblju izvještavanja poslovne godine i utjecaj tih događaja na skraćeni skup financijskih izvještaja
U Varteksa i Varteks Grupe u prvom kvartalu 2019. poslovni prihodi su rasli, i to prvenstveno zbog daljnjeg, snažnog rasta prihoda u maloprodaji.
Ukupni rezultat slabiji je od planiranih, uglavnom zato jer je značajan dio očekivanih prihoda od poslova specijalne namjene umjesto u trećem, ostvaren u četvrtom mjesecu te su očekivani pozitivni efekti time prenijeti u drugi kvartal 2019.
No, glavni biznis Varteksa ponovo postaje vlastita moda i maloprodaja. Tako u prvom kvartalu 2019. prihodi u maloprodaji u odnosu na isto razdoblje 2018. rastu za 71% tj. 5,5 mil. kn. Prvi kvartal tradicionalno je i najslabiji u godini, pa će se efekti ovog rasta u pravoj mjeri vidjeti ako se on nastavi. Odlična je vijest da se rast po istim stopama nastavlja i u travnju, a bruto dobit u maloprodaji (prihodi umanjeni za trošak prodanih proizvoda) u prva četiri mjeseca je oko 100% veća od prošle godine. Pri tome treba imati na umu da je Varteks u prva četiri mjeseca otvorio nekoliko ključnih dućana, od čega dolazi značajan dio rasta, te je nakon višedesetljetnog smanjivanja broja dućana preokrenuo trend, što povećava i troškove u maloprodaji. Najvažnije je da Varteks ubrzano vraća povjerenje kupaca, što je podržano izrazitom snagom portfelja proizvoda.
U prvom kvartalu planiran je i ostvaren manji prihod od šivanja za druge, upravo kako bi se mogle proizvesti zalihe vlastite robe za sezone PLJ 19 i JZ 19/20. Trenutno je u dućanima Varteksa najveća i najambicioznija ponuda proizvoda u dugačkom vremenskom razdoblju, a još smo ambiciozniji u razvoju sezone JZ 19/20, te stoga očekujemo da će se pozitivni trendovi nastaviti.
Rezultat poslovanja Varteks Grupe za prvi kvartal 2019. gubitak je od 4,8 mil. kn, te je u odnosu na 2018. gubitak smanjen za 1,2 mil. kn. EBITDA još je uvijek negativan u iznosu od 2,2 mil. kn tj. EBITDA normalizirano je negativan u iznosu od 1,9 mil. kn (u istom razdoblju 2018. negativan u iznosu od 4 mil. kn).
Na nivou Grupe, poslovni prihodi iznose 31,1 mil. kn i veći su od poslovnih prihoda u istom razdoblju 2018. godine za 0,8 mil. kn ili za 2,7% dok poslovni rashodi iznose 35,2 mil. kn, odnosno manji su za 3,5%. Uz izvoz od 14,7 mil. kn, 48,2% prihoda od prodaje Grupe ostvareno je na inozemnim tržištima.
Već krajem 2018. te nastavno na 1. kvartal 2019., velika pažnja posvećena je razvoju i dizajnu vlastite robne marke tako da u strukturi prihoda u maloprodaji bilježimo rast prodaje vlastite robne marke za 79,5% u odnosu na isto razdoblje 2018.
Najznačajniji rizici i očekivanja za buduće razdoblje
U 2018. provedeni su projekti restrukturiranja vezani uz smanjenje troškova, pri čemu su najznačajniji efekti vezani uz kadrovsko restrukturiranje administrativnog i režijskog osoblja, racionalizaciju korištenja prostora i racionalizaciju u upravljanju procesima; prvenstveno nabave, prodaje i proizvodnje.
U 2019. godini poslovanje je prvenstveno usmjereno na procese razvoja poslovanja. U dijelu izvoznih poslova, nastavljena je suradnja s dosadašnjim renomiranim poslovnim partnerima, a posebno sa Hugo Boss i J.Lindeberg. Pozitivni efekti najviše se očekuju kroz efikasnije upravljanje i korištenje proizvodnih procesa i kapaciteta.
Poslovi prodaje odjeće za specijalne namjene i korporativno odijevanje vezani su dijelom uz već postojeće, a dijelom uz nove poslove. Dio prihoda po tim poslovima umjesto u prvom, realiziran je u drugom kvartalu 2019., ali je nadoknađen i to već u četvrtom mjesecu.
I dalje se očekuje značajan rast prihoda u maloprodaji te otvaranje novih prodajnih mjesta. Kroz izrazito bolju cjenovnu strategiju koja kapitalizira snagu proizvoda te korištenje boljih i suvremenijih oblika digitalnog marketinga, očekuju se i rast dobiti u maloprodaji. Nastavlja se s razvojem Web shopa kroz pilot projekt i za slovensko tržište. Kako bi se vratio svojim kupcima u mjestima u kojima nema vlastita prodajna mjesta, Varteks je pokrenuo i projekt Modni autobus (putujući dućan). Poslovanje u maloprodaji obilježeno je izrazitim rastom portfelja u dućanima, a pokrenute su i nove kolekcije; Varteks Young, odijela za mlade, te kolekcija ženske poslovne elegancije najviše kvalitete.
Promjenom u poslovanju i načinu obraćanja prema radnicima Varteks je uspio zaustaviti odljev radne snage, a rast troška plaća djelomično kompenzira većom proizvodnom efikasnošću.
Rezultati poslovanja, u prvom kvartalu 2019. još uvijek ne pokazuju u punom značaju pozitivne efekte svih promjena koje su do sada provedene u kompaniji, a koje se provode i nadalje. Međutim iz mjeseca u mjesec, vidljivi su pozitivni pomaci u rezultatima, posebno u maloprodajnom dijelu poslovanja koja je okosnica razvoja i generator rasta profitabilnosti.
Najznačajniji teret i rizik i dalje ostaje značajno narušena likvidnost, a redovitost podmirenja obaveza osigurale su interventne beskamatne pozajmice najvećeg dioničara, uz odobrenje NO. Pri tome, iako se poslovanje počelo popravljati u prvom kvartalu, likvidnost je bila dodatno narušena iz nekoliko razloga: propušteni prihodi od odjeće posebne namjene, tradicionalno najslabiji godišnji kvartal u maloprodaji, propušteni prihodi od šivanja za druge zbog proizvodnje vlastite robe, te plaćanje sirovina za vlastitu robu u uvjetima nedostatka kreditiranja obrtnog kapitala od strane financijskih institucija, pa se sirovine i trgovačka roba za pripremu sezone moralo uglavnom financirati avansnim plaćanjima. S obzirom na narušen kreditni status zbog predstečajne nagodbe i negativno poslovanje u proteklom razdoblju financijske institucije su nesklone financirati obrtni kapital. Varteks je u prvom kvartalu iskazao i poziv za iskazivanje interesa za izdavanje novog kapitala, koji nažalost nije rezultirao dovoljnim interesom kako bi on bio uspješan, uz jedini značajno iskazan interes od strane najvećeg dioničara, ujedno i Predsjednika uprave. Društvo će nastaviti istraživati mogućnosti prikupljanja kapitala na tržištu kapitala alternativnim procedurama, o čemu će odlučiti NO.
U nastavku poslovanja očekuje se daljnji rast prihoda i bolji poslovni rezultati, te značajan preokret u poslovanju Varteksa.
Ukupno, s obzirom na sadašnju vidljivost i mogućnost prognoze, Uprava očekuje odlično poslovanje u drugom kvartalu.
Varteks d.d.
Napomena o izvoru:
Varteks d.d.
Zagrebačka 94, 42000 Varaždin
tel: +385 42 377 445
fax: +385 42 377 395
e-mail: info@varteks.com
web: www.varteks.com
- end - -