Gotovo dvije godine nakon nenajavljenih inspekcija Komisija je danas objavila da je kompanijama uputila službene prigovore u kojima ih obavještava o tužbama.
Nedopuštena je suradnja prema priopćenju Bruxellesa trajala od 2006. do 2014. godine a odvijala se putem "tehničkih sastanaka" predstavnika kompanija.
„Daimler, VW i BMW možda su prekršili propise EU-a o tržišnom natjecanju. Zbog toga je europskim klijentima možda uskraćena mogućnost kupnje vozila opremljenih najboljom dostupnom tehnologijom“, konstatira u priopćenju europska povjerenica za zaštitu tržišnog natjecanja Margrethe Vestager.
U fokusu su EU-a sustavi selektivne katalitičke redukcije kojima se smanjuje štetna emisija dušikovih oksida iz osobnih dizelskih automobila ubrizgavanjem ureje u mlaz ispušnih plinova.
Bruxelles zabrinjava i mogućnost suradnje kompanija u vezi s filterima "Otto", kojima se smanjuje emisija štetnih čestica iz ispušnih plinova benzinskih osobnih automobila.
Iz Daimlera su poručili da ne očekuju novčanu kaznu budući da su upozorili Bruxelles na nedopuštenu suradnju. U BMW-u i Volkswagenu nisu odmah bili dostupni za komentar europskih optužbi.
Kazne bi mogle dosegnuti do 10 posto ukupnog globalnog prometa kompanija, podsjeća Reuters.