Savjet dolazi u trenutku sve veće nelagode zbog moći Googlea, Facebooka, Amazona i Applea da analiziraju i obrađuju podatke radi širenja svoje dominacije.
Podjela korporativnih divova postala je vruća tema nakon što je američka demokratska predsjednička kandidatkinja Elizabeth Warren pokrenula pitanje o tom problemu.
U američkoj pravnoj i korporativnoj praksi podjela (break up) kompanija nije novost, a udžbenički primjer je podjela Standard Oila na više tvrtki, kako bi se izbjegao monopol. Ta je naftna tvrtka koju je osnovao znameniti John D. Rockefeller krajem 19. stoljeća ovladala tržišnim udjelom od 88 posto naftnog tržišta u SAD-u, a kasnije je taj udjel porastao na više od 90 posto. Zbog toga, a i drugih sličnih primjera, u SAD-u su doneseni antitrustovski zakoni, na temelju kojih je Standard Oilu naložena podjela na 34 manje kompanije koje su s vremenom počele međusobno konkurirati. Neke od njih su Exxon, Chevron i Saudi Aramco.
„U digitalnom vremenu, imati prave podatke jedan je od ključeva konkurentnosti”, rekla je europska povjerenica za zaštitu tržišnog natjecanja Margrethe Vestager na konferenciji koju je organizirala rumunjska agencija za tržišno natjecanje.
Stručnjaci su rekli da bi olakšavanje dijeljenja podataka kompanija s konkurentskim platformama moglo biti rješenje za obuzdavanje tehnoloških divova. "Zahtjev da dominantni igrači osiguraju interoperabilnost podataka mogao bi biti atraktivna i učinkovita alternativa umjesto pozivanju na podjelu kompanija, što je način koji nam omogućava da i dalje imamo koristi od učinkovitosti integracije", napisali su u svom izvješću.
Vestager je kazala kako će pregledati neobvezujuće preporuke prije nego odluči o sljedećem potezu. Stručnjaci su profesorica prava na Humboldtskom sveučilištu Heike Schweitzer, profesor na Ekonomskom fakultetu u Toulouseu Jacques Cremer i docent za podatkovnu znanost na Imperial College u Londonu Yves-Alexandre de Montjoye.