Učenici koji žele sudjelovati imaju zadatak izraditi plakat koji se odnosi na jedan od 17 globalnih ciljeva održivog razvoja (COR) koji se izravno ili neizravno odnosi na klimu i klimatske promjene. Plakatom se želi senzibilizirati javnost za odabrani cilj i njegov učinak na klimatske promjene.
Prijaviti se mogu učenici osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj od 3. travnja do 10. svibnja putem e-mail adrese prvageneracija2019@gmail.com, a detaljne uvjete natječaja mogu se pronaći na www.wwfadria.org.
Pet najboljih učeničkih plakata bit će dio završne izložbe koja će biti postavljena tijekom EU tjedna održivog razvoja od 3. svibnja do 5. lipnja u Studentskom centru u Zagrebu. Na dan otvorenja izložbe održat će se panel diskusija u Stablu znanja Studentskog centra u kojoj će sudjelovati predstavnici poslovnog, akademskog i civilnog sektora te finalisti natječaja.
Ovo će biti treća godina da se projekt provodi u Hrvatskoj s ciljem poticanja što većeg broja mladih na razmišljanje o ciljevima održivog razvoja, s posebnim naglaskom na klimu. Ovogodišnji partneri projekta su organizacije civilnog društva Terra Hub, WWF Adria i Odraz.
”Pozivam sve učenike i učenice, cure i dečke, da razmisle o ugljičnom, plastičnom ili otisku neke druge vrste koji ostavljaju na planet kada idu u školu, dok putuju, dok biraju što kupuju, što jedu i kako se zabavljaju. Sve se to zbraja i utječe na živi svijet”, ističe Sandra Vlašić iz Terra Huba. ”Istražite kako, proučite ciljeve održivog razvoja i poduzmite prvi korak za bolje sutra. Ispričajte nam vašu priču o održivom planetu”.
Ciljevi održivog razvoja, koji se nazivaju i Globalnim ciljevima, predstavljaju nadogradnju Milenijskim ciljevima, a osnovna ideja im je iskorjenjivanje siromaštva, borba protiv neravnopravnosti i nepravde te rješavanje pitanja klimatskih promjena do 2030. godine.
Projektu #PrvaGeneracija Hrvatska se pridružila 2017. natječajem u govorništvu za učenike srednjih škola o globalnim ciljevima održivog razvitka. 2018. na tu je temu održano natjecanje srednjoškolaca u kreiranju informativne kampanje.