Kako se ističe u priopćenju HGK-a, hrvatski su vinari u 2018. izvezli vina u vrijednosti 16 milijuna eura, od čega u Srbiju oko 939 tisuća eura, što u usporedbi s godinom ranije predstavlja povećanje za 35 posto.
''Kontinuirane promocije nužne su za stvaranje brenda, a mi želimo Hrvatsku brendirati u očima svijeta kao zemlju koja može ponuditi kvalitetna vina i autohtone sorte. Napori koje ulažemo u promociju 'Vina croatia - vina mosica' vidljivi su i u brojkama. Izvoz je u porastu, a kvaliteta vina prepoznata je izvan granica Lijepe naše'', istaknuo je potpredsjednik HGK-a za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
HGK pod krovnim brendom 'Vina Croatia – Vina Mosaica' okuplja sve hrvatske proizvođače vina s ciljem povećanja prepoznatljivost i pozicioniranja Hrvatske na vinsku kartu svijeta, kao zemlje koja pruža raznolika i visoko kvalitetna vina.
Među 300 vrsta vrhunskih vina iz cijelog svijeta na Wine Style salonu vina u Beogradu ove se subote predstavilo i 13 hrvatskih vinarija - Medea, Kutjevo, Vinoplod – vinarija Šibenik, Zigante, PZ Vrbnik, Iločki podrumi, Stina vino, Degrassi, Dingač Skaramuča, Plavac Mali DNZ, Feravino, te Pjenušci Peršurić.
Sudjelovanje na Wine Stylu vinarima je HGK sufinancirala novcem iz Vinske omotnice. Riječ je o nastavku projekta Promocije hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. u vrijednosti od milijun kuna, a 80 posto se financira novcem iz EU fonda.
''Projekt je uistinu hvalevrijedan. Nas vinare neopisivo veseli vidjeti da nas država gleda drugačije i da HGK ulaže toliko truda da se brendiramo kao vinska zemlja. Do sad je sve bilo nama'', istaknuo je Moreno Degrassi, vlasnik vinarije Degrassi koja 15 posto svoje proizvodnje izvozi u Sloveniju, Belgiju, Švedsku i Austriju.
Sve vinarije će se, u sklopu projekta, predstaviti i na Novosadskom salonu vina u travnju, a projektom je osigurano i stručno-medijsko putovanje Dalmaciju u svibnju kako bi se mediji i vinski stručnjaci te distributeri bolje upoznali s vinarijama, vinima i mjestom s kojeg vino dolazi.