FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AZTN: Tržište osiguranja u Hrvatskoj u 2017. raslo za 4,5 posto, a blago rasla i koncentriranost

Autor: Nevenka Brčić

ZAGREB, 22. ožujka 2019. (Hina) - Tržište osiguranja u Hrvatskoj u 2017. godini je sa zaračunatom bruto premijom od 9,2 milijarde kuna raslo za 4,5 posto u odnosu na godinu prije, a bilježi i blagi rast koncentriranosti - tržišni udjel prvih pet osiguravatelja iznosio je 64,1 posto, dok je 2016. bio 61,1 posto, podatci su Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) iz istraživanja tržišta osiguranja.

Tržište osiguranja raslo za 4,5 posto

Na tržištu osiguranja u Hrvatskoj u 2017. godini poslovalo je 20 društava za osiguranje, dva manje nego godinu ranije. Naime, BNP Paribas Cardiff osiguranje je pripojeno Croatia osiguranju, a Erste osiguranje VIG matičnom društvu Wiener osiguranje. Učinak su na tržište imala i dva osiguravatelja sa sjedištem u drugoj državi članici EU putem podružnica - Sava osiguranje - podružnica Hrvatska i Adriatic Slovenica - podružnica Zagreb, navode iz Agencije, koja je na svojim mrežnim stranicama objavila rezultate istraživanja koje se temelji na podatcima iz javno objavljenih publikacija Hrvatskog ureda za osiguranje i drugih javno dostupnih izvora.   

Tržište osiguranja u 2017. godini, u kojoj je zaračunata bruto premija osiguranja iznosila 9,2 milijardi kuna, raslo je za 4,5 posto u odnosu na prethodnu godinu (8,8 milijarde kuna). Na segment neživotnog osiguranja u ukupnoj strukturi otpada dvije trećine tržišta, dok na segment životnih osiguranja otpada preostala jedna trećina ukupnog tržišta, ističu iz AZTN-a. 

Rast ukupnog tržišta, dodaju, uglavnom se temeljio na rastu tržišta neživotnog osiguranja, posebice osiguranja cestovnih vozila - kasko osiguranje (porast od 10 posto), zdravstvenog osiguranja (19,2 posto) i osiguranja kredita (27,6 posto).

Najveći iznos zaračunate bruto premije u 2017. godine ostvarilo je Croatia osiguranje, koje je s tržišnim udjelom (kada se pribroje i udjeli Croatia zdravstvenog osiguranja i BNP Paribas Cardiff osiguranja/Croatia osiguranje kredita) nešto manjim od 29 posto, najznačajniji poduzetnik na tržištu osiguranja u Hrvatskoj, uz trend rasta od 7,4 posto u odnosu na 2016., promatrajući zasebno Croatia osiguranje, navode iz AZTN-a. 

Drugi je Agram koncern čije članice - Euroherc i Jadransko osiguranje te Agram Life - imaju zajednički tržišni udio od 20 posto. Sve tri članice Agram koncerna bilježe trend rasta premije, koji se kreće između 7,8 i 8,6 posto.

Slijede Allianz s 12,5 posto te Vienna Insurance Grupa (Wiener i Erste osiguranje) s 8,5 posto zbirnog tržišnog udjela, a oboje bilježe rast premije. Generali je na petoj poziciji prestigao Uniqu, uz 6,2 posto tržišnog udjela i trend rasta koji iznosi značajnih 13,5 posto, dok Uniqa bilježi određeni pad i smanjenje tržišnog udjela. Rast od 8,7 posto bilježi Triglav osiguranje, uz tržišni udio od 4,4 posto, dok Grawe Hrvatska bilježi rast od 7,5 posto i tržišni udio od 4,4 posto, podatci su iz istraživanja AZTN-a.

Blagi rast koncentriranosti tržišta

U 2017. godini je omjer tržišne koncentracije iskazan tržišnim udjelima prvih pet osiguravatelja, promatran kroz pojedinačne tržišne udjele osiguravatelja, iznosio 64,1 te u usporedbi s 2016. u kojoj je iznosio 61,6, bilježi blagi rast koncentriranosti. Ako se osiguratelji promatraju kao povezana društva, odnosno kao jedan gospodarski subjekt, omjer tržišne koncentracije u 2017. iznosio 75,9 dok je u 2016. isti iznosio 76,6.

Temeljem podataka o koncentriranosti tržišta, proizlazi kako je ukupno tržište osiguranja u RH u 2017. godini bilo relativno dobro strukturirano, uz pokazatelje umjerene koncentriranosti te se promatrajući pojedinačno osiguravatelje, bilježi trend blagog rasta koncentriranosti, ocjenjuju u Agenciji.

Rast tržišta životnih osiguranja za 2,3 posto

"Nakon blagog trenda pada zaračunate bruto premije (2016./2015), u 2017. je zabilježen blagi rast životnih osiguranja od 2,3 posto, a ukupna premija iznosila je nešto manje od 3 milijarde kuna", navode iz AZTN-a.

Na taj je rast, kako se dodaje, utjecao isključivo porast premije "životnih ili rentnih osiguranja", kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, dok su preostale vrste u toj skupini zabilježile pad premije.

Najznačajniji osiguratelji u segmentu životnih osiguranja su Croatia osiguranje i Allianz, čiji su i udjeli izjednačeni - 17,9 posto Croatia odnosno 17,8 posto Allianz, a slijede Wiener osiguranje VIG s udjelom od 9,5 posto, Grawe Hrvatska s 9,3 posto, Agram Life s 9 posto i Generali s 8,9 posto. 

Po podatcima AZTN-a, najveći iznos zaračunate bruto premije imalo je Croatia osiguranje, koje je po prvi put nakon 2009. ponovno najjači osiguravatelj u segmentu životnih osiguranja i zamijenilo je poziciju s Allianzom.

Najveći nominalni i postotni rast u životnim osiguranjima (18,4 posto) bilježi Generali, dok Uniqa bilježi nastavak trogodišnjeg negativnog trenda i značajan pad premije (za 14 posto). 

Rast tržišta neživotnih osiguranja za 6,2 posto

U skupini neživotnih osiguranja, zaračunata bruto premija u 2017. iznosila je 6,2 milijardi kuna, što je povećanje za 6,2 posto (2016. iznosila je 5,8 milijardi kuna). 

Taj se rast uglavnom temeljio na rastu osiguranja cestovnih vozila - kasko osiguranja, zdravstvenog i osiguranja kredita.

Višegodišnji pad premije "osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila" zaustavljen je prvi put nakon 2013., uz blagi rast od 0,3 posto, dok je u 2016. u odnosu na 2015. pad iznosio 2,8 posto, zamjećuju iz AZTN-a. 

I u segmentu neživotnih osguranja lider je Croatia osiguranje s tržišnim udjelom od 31 posto i rastom od nešto manje od 10 posto. Dodatnih 2,9 posto tržišnog udjela ostvarilo je Croatia zdravstveno osiguranje pa njihov zajednički tržišni udio u 2017. iznosi nešto manje od 34 posto.

Koncern Agram, sa svojim članicama - Euroherc, Jadransko osiguranje i Agram Life, bilježi tržišni udio od 25,4 posto, a ti osiguravatelji bilježe rast premije između 8,3 i 10 posto.

Allianz Zagreb imao je tržišni udio od 10 posto, a slijede Uniqa, Triglav, Wiener osiguranje VIG i Generali, čiji tržišni udjeli pojedinačno iznose između 4,7 i 6 posto.

Blagi pozitivan trend rasta na tržištu obveznog osiguranja motornih vozila

Segment osiguranja motornih vozila, koje uključuje obvezno osiguranje vlasnika - korisnika motornih vozila od odgovornosti za štete nanesene trećim osobama te kasko osiguranje, je najznačajnija vrsta osiguranja s udjelom u ukupnoj zaračunatoj bruto premiji od 32,4 posto, slično kao i u 2016. (32,5 posto).

Zaračunata bruto premija obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti u 2017. je iznosila 1,94 milijardi kuna, uz blagi rast od 0,2 posto. 

Bruto premija kasko osiguranja rasla je za 11,4 posto, a taj je pozitivan trend "u korelaciji s trendom rasta novoregistriranih vozila kojih je u 2017. zabilježeno 123.592". 

Najveći tržišni udio na tržištu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti od 38,3 posto ima Agram koncern kroz Euroherc i Jadransko osiguranje. Slijede Croatia osiguranje s djelom nešto manjim od 23 posto te Allianz, Triglav, Generali, HOK osiguranje i Wiener VIG, koji bilježe tržišne udjele između 5 i 6 posto, ističu iz AZTN-a.

(Hina) xbn yduk

An unhandled error has occurred. Reload 🗙