FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Trgovci skloni gotovini, ali očekuju prevlast mobilnog plaćanja

Autor: Tatjana Miščančuk

ZAGREB, 21. ožujka 2019. (Hina) - Više od 60 posto hrvatskih trgovaca najviše voli kad im se plaća gotovinom, ali 77 posto ih očekuje da će u idućih deset godina prevladati mobilna plaćanja, pokazalo je uz ostalo istraživanje britanske tvrtke LM Research provedeno za norvešku tvrtku Auka.

To je istraživanje predstavljeno u četvrtak u rezidenciji norveške veleposlanice u Hrvatskoj Astrid Versto. Britanski istraživači proveli su ga na uzorku od 28 tisuća malih i velikih trgovaca te ugostiteljskih i hotelskih tvrtki u svim zemljama EU-a. Norveška tvrtka Auka bavi se rješenjima za mobilna plaćanja.

"Restorani i kafići u Hrvatskoj pokazali su najveći interes za uvođenje mobilnih plaćanja, dok se tome najviše odupiru mali trgovci i kiosci. Oko 70 posto trgovaca prihvaća kreditne kartice, dok je europski prosjek 78 posto, a nešto više od trećine njih u Hrvatskoj je izjavilo da prihvaćaju i beskontaktne načine plaćanja mobitelom poput Google Paya, što je nešto više od europskog prosjeka od 32 posto", iznio je osnivač i direktor tvrtke Auka Daniel Döderlein.

Među trgovcima u Hrvatskoj koji ne prihvaćaju mobilna plaćanja, 45 posto je najavilo da će to razmotriti u idućih godinu dana, dok 37 posto još nije sigurno hoće li to učiniti.

"Polovica anketiranih tvrtki u Hrvatskoj kazala je da trenutno ne nailazi ni na kakve probleme zbog toga što primaju i rukuju gotovinom, koja je i dalje preferirani način plaćanja i na razini cijele EU. No, većina hrvatskih trgovaca, 77 posto, smatra da će u idućih deset godina prevladati mobilna plaćanja, što uključuje beskontaktna plaćanja mobilnim telefonom te druge načine. Na razini cijele EU isti je odgovor dalo 72 posto ispitanih tvrtki, što pokazuje da je trend široko prepoznat", kazao je Döderlein.

Dodao je i da je 62 posto anketiranih u Hrvatskoj ocijenilo kako vladine političke odluke utječu na odabir metoda plaćanja koje njihova tvrtka prihvaća, za što je kazao da je važno, jer uspjeh mobilnih plaćanja u Hrvatskoj ovisi i o vladinoj spremnosti za tehnološke promjene.

(Hina) xtam yduk

An unhandled error has occurred. Reload 🗙