Kazna za TRW iznosi 189 milijuna eura, dok Autoliv mora platiti 179 milijuna eura, priopćila je Komisija.
Od 2007. do 2011. godine te su dvije kompanije tajno surađivale kao dobavljači sigurnosne opreme za njemačke proizvođače automobila Volkswagen i BMW, čiji automobili čine oko 30 posto ukupnog broja prodanih automobila u Europi.
Ta suradnja, usmjerena na povećanje dobiti, odvijala se „kroz sastanke u poslovnim prostorima dobavljača, ali i u restoranima i hotelima, te putem telefonskih poziva i razmjene e-mailova”, dodali su u Bruxellesu.
„Ti karteli u konačnici su naštetili europskim potrošačima i negativno utjecali na konkurentnost europskog automobilskog sektora”, izjavila je europska povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.
Obje su kazne smanjene zbog suradnje kompanija.
Iz štokholmskog Autoliva, koji posluje u 67 zemalja, naknadno su priopćili da moraju platiti kaznu u roku od 90 dana.
Naveli su i da su za potrebe plaćanja kazne rezervirali 210 milijuna dolara u četvrtom prošlogodišnjem kvartalu, napominjući da je stvarna vrijednost kazne 203 milijuna dolara.
Osim Autoliva i TRW-a, u koordinaciji je sudjelovala i japanska Takata, koja je izbjegla kaznu upozorivši Komisiju na krršenje propisa o ravnopravnom tržišnom natjecanju. U suprotnom, bili bi kažnjeni s oko 195 milijuna eura, napomenula je Komisija.
Objava nagodbe najnovija je u nizu kazni Europske komisije dobavljačima automobilskih dijelova, čija je ukupna vrijednost od 2013. dosegnula ukupno 2,15 milijardi eura. Ujedno je to druga kazna odrezana Autolivu i TRW-u, podsjeća dpa.
Neke od tih kazni rezultat su kartelskih aktivnosti izvan EU - primjer su japanski Hitachi i Mitsubishi Electric, koji su također prodavali dijelove europskim proizvođačima automobila.