FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

WWF apelira na kupce da odabiru održive proizvode iz ribarstva

Autor: Sara Margetić

ZAGREB, 4. ožujka 2019. (Hina) - Razdoblje korizme povećava potražnju za proizvodima iz ribarstva u velikoj mjeri, što stavlja dodatni pritisak na već iscrpljene morske resurse, upozorava u ponedjeljak povodom uskrsnih blagdana WWF, koji je u sklopu projekta Fish Forward napravio on-line vodič  www.kojuribukupiti.org kako bi kupci lakše odabrali održive proizvode iz ribarstva.

Konzumacija ribe umjesto mesa vrlo je popularna tijekom šest tjedana posta, sve do proslave Uskrsa. Na globalnom nivou, oko 33 posto ribljih stokova koji se komercijalno love je prelovljeno, a više od 60 posto lovi se do maksimalnih granica, navodi WWF u priopćenju.

Ističu da je moguće uživati u plodovima mora i bez osjećaja krivnje te da potrošači mogu biti dio rješenja bez odustajanja od konzumacije ribe. "Održivi izbor čini razliku za naša mora i oceane, a podupire se i egzistencija ljudi diljem svijeta koji ovise o ribi kao izvoru hrane i prihoda", napominje stručnjak za ribarstvo i voditelj morskog programa u WWF Adriji Danijel Kanski.

Prednost imaju lokalne i organski uzgojene vrste kao što su dagnje, orada, brancin, srdela, šarun, cipal i oslić. Ukoliko je riba iz uzgoja, treba provjeriti nosi li ASC oznaku (eng. ASC –Aquaculture Stewardship Council) koja jamči odgovornost i održivost.

Potražnja za ribom iz ulova vrlo je visoka među europskim potrošačima. Proizvodi ribarstva dobiveni iz ulova predstavljaju gotovo 76 posto ukupne potrošnje po stanovniku. Zbog lošeg i kritičnog stanja mnogih ribljih stokova, održivi izbor od velike je važnosti, ističu iz WWF-a. Stoga preporučuju kupcima da potraže proizvode s MSC oznakom (eng. MSC – Marine Stewardship Council) .

Uz navedene, postoje i oznake "bio" - organsko, koje jamče da je riba uzgojena na odgovoran način. WWF savjetuje kupcima da, kada kupuju ribu u ribarnici ili odjelu ribe supermarketa, potraže mjerodavne oznake ili porazgovaraju s prodavačem te kupe ribu primjerene (legalne) veličine.

WWF-ov vodič za kupnju proizvoda iz ribarstva www.kojuribukupiti.org, optimiziran je za mobilne telefone, a nudi jednostavno rješenje i lakše snalaženje prilikom odabira omiljenog ribljeg jela. Preporuke u skladu s jednostavnim sustavom semafora za više od 60 različitih vrsta mogu pomoći potrošačima da brzo i odgovorno odluče koju ribu kupiti.

Vodič također uključuje riblje recepte renomiranih europskih kuhara, kao i priče koje se kriju 'iza tanjura' prilikom svakog odabira ribe koja se na njemu nalazi.     

(Hina) pp/xsmar yln

An unhandled error has occurred. Reload 🗙