U Komori upozoravaju da početkom iduće godine u EU-u na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2, poznati kao WLTP protokol, koji bi nakon 20 godina trebao zamijeniti NEDC (novi europski ciklus vožnje).
WLTP je u mjerenju potrošnje realniji i mnogo bliži stvarnosti nego što je NEDC, za koji se često govorilo da se testiranja provode u idealnim, laboratorijskim uvjetima. Rezultat je bio da su vozila trošila dosta više nego što je to bilo navedeno u deklaracijama. Novi protokol naložila je Europska komisija, a inicijator je Odbor za okoliš.
HGK navodi da je upravo emisija CO2 jedna od osnova za izračun oporezivanja vozila te da stoga i u Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijena vozila.
"Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranog modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine. Naime, korelirani ili model NEDC2.0 predložen je na razini Unije kao prijelazno rješenje", stoji u priopćenju.
Tajnik Udruženja Hrvoje Paver ističe da je to nužna mjera za ublažavanje pada prodaje vozila.
"Čak i korelirana metoda NEDC2.0 povećava emisije CO2 u prosjeku za 10 posto, a prema konkretnom izračunu na primjeru Nizozemske to podiže cijenu automobila za 8,5 posto. No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo da se ublaži udar novih standarda na tržište", poručio je Paver koji se nada da će Carinska uprava i Ministarstvo financija uzeti u obzir njihov apel.
Prema podacima agencije Promocija Plus, od početka godine do kraja kolovoza u Hrvatskoj je prodano 47.167 novih putničkih automobila, što je 21,8 posto više nego u istom razdoblju prošle godine kada ih je prodano 38.709, dok ih je samo u kolovozu prodano 3.200, uz rast od 31,5 posto na godišnjoj razini.
Prodaja vozila u Hrvatskoj raste usporedo s primjenom Uredbe o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na motorna vozila donesene u siječnju, prema kojoj se od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzimaju nova vozila čija je prodajna cijena s PDV-om niža od 150 tisuća kuna, što predstavlja dvije trećine svih novih prodanih vozila.
Uz to, od početka godine godišnji porez na cestovna motorna vozila plaća se prilikom registracije u stanicama za tehnički pregled, a dotad se taj porez plaćao na temelju rješenja Porezne uprave, koje su vlasnici automobila dobivali poštom.
Od 1. siječnja poduzetnicima u sustavu PDV-a omogućen je povrat 50 posto pretporeza za nabavu ili najam osobnih automobila i drugih sredstava za osobni prijevoz do vrijednosti od 400.000 kuna, a od toga dana kod prijenosa vlasništva rabljenih vozila ukinut je porez na stjecanje rabljenih vozila i zamijenjen plaćanjem upravne pristojbe bez potrebe ovjere ugovora kod javnog bilježnika.