FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Istraživanje: 44 posto građana spremno plaćati preko tvrtki koje nisu banke

ZAGREB, 19. ožujka 2018. (Hina) - Usluge plaćanja preko licenciranih tvrtki koje nisu banke spremno je koristiti 44 posto hrvatskih potrošača, a kada je u pitanju sigurnost, više od dvije trećine ih ipak ima više povjerenja u banke, pokazuje istraživanje predstavljeno u ponedjeljak u sklopu konferencije "PSD2 - Dolazi li otvoreno bankarstvo (i) u Hrvatsku?"

EU-ova direktiva PSD2 koju su članice EU dužne unijeti u svoja zakonodavstva, odnosi se na omogućavanje pristupa podacima klijenata banaka uz pristanak klijenata, kako bi ih mogle koristiti i druge licencirane tvrtke, najčešće tehnološke.

To bi, između ostalog, zaoštrilo konkurenciju, liberaliziralo tržište te ga dodatno digitaliziralo i moderniziralo, istaknuto je na konferenciji u organizaciji Hrvatske udruge banaka (HUB) i Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Istraživanje PwC-a Hrvatska, HUB-a i HGK-a pokazuje da je 44 posto hrvatskih građana spremno obavljati usluge plaćanja preko licenciranih tvrtki koje nisu banke, 37 posto ih se odlučilo na odgovor "vjerojatno ne, ali ovisi o ponudi", a 19 posto bi zasigurno nastavilo plaćati kao i do sada.

Što se tiče motiva moguće promjene pružatelja usluga mobilnog i internet plaćanja, 65,5 posto potrošača istaknulo je nižu naknadu po transakciji, a 33 posto jednostavniju i suvremeniju uslugu.

Ipak, na pitanje koga smatraju sposobnijim za osiguranje veće razine zaštite podataka, više od dvije trećine ispitanika odlučilo se za banke. 

Upitane o tome što očekuju od direktive, odnosno koliko će ona promijeniti poslovni model njihove banke, od 28 banaka koje su sudjelovale u anketi, 46 posto ih je odgovorilo da još nisu odlučile kako će odgovoriti na ponudu drugih konkurenata, 12 posto ih je već razvilo platforme s fintech tvrtkama, a 42 posto očekuje interes korisnika za preispitivanje novih ponuđača.

Na pitanje što smatraju najvažnijim motivacijskim faktorom korisnika kod promjene PSD2, 42 posto odgovora banaka odnosilo se na objedinjene financijske usluge, 27 posto na sigurnost i zaštitu podataka, 19 posto smatra da je to kvaliteta, jednostavnost i provođenje transakcija, dok 11,5 posto banaka ocjenjuje da su to naknade za transakcije.

O tome koje će financijske usluge zbog razvoja digitalne tehnologije doživjeti najveće promjene, jednak postotak odgovora, 40,7 posto, odnosi se na plaćanje karticama, odnosno identifikaciju klijenata. Primjena umjetne inteligencije u interakciji s klijentima odgovor je koji je ponudilo 11 posto banaka, dok ih se sedam posto opredijelilo za virtualno savjetovanje.

Na pitanje kako će PSD2 utjecati na njihovu strategiju u području digitalnog financijskog tržišta, 75 posto fintech tvrtki je odgovorilo da će se to odnositi na razvoj vlastitih usluga plaćanja i suradnju s bankama, dok će se 25 posto samo orijentirati na suradnju s bankama.

Većina tvrtki (62,5 posto) smatra da ni banke nisu dovoljno spremne na promjene uoči provedbe EU-ove direktive, a nasuprot tome, 37,5 posto ih ocjenjuje da su banke učinile mnogo u digitalizaciji.

Polovica tehnoloških tvrtki ne očekuje brzi rast broja korisnika i prihoda u prvih nekoliko godina, 37,5 posto pak očekuje brzi rast prihoda i zaposlenih u fintech kompanijama, a na isto pitanje, odnosno hoće li novi zakon utjecati na rast poslovanja i zapošljavanja, 12,5 posto ih je ocijenilo da će banke više ulagati, a kako će fintech tvrtke imati pad dobiti u prvih nekoliko godina. 

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙