FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AZOP tvrtkama pomaže s implementacijom novih propisa o zaštiti osobnih podataka

ZAGREB, 26. veljače 2018. (Hina) - Pravna služba Agencije za zaštitu osobnih podataka (AZOP) pruža pomoć svima koji se ne snalaze s implementacijom novih propisa o zaštiti osobnih podataka, čija će primjena započeti u svibnju ove godine, rečeno je u ponedjeljak na skupu "Modernizacija zakonodavstva o zaštiti podataka - GDPR".  

Primjena novih propisa o zaštiti osobnih podataka, odnosno opće uredbe o zaštiti podataka (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća EU, započinje od 25. svibnja u svim članicama EU, pa tako i u Hrvatskoj.  

Na skupu održanom u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) i AZOP-a, Marko Trošelj iz AZOP-a pojasnio je da ta uredba određuje koja su prava pojedinaca u vezi zaštite podataka, a u skladu s tim i koje su obveze subjekata - županija, gradova, općina, tijela javnih vlasti, svih poslovnih subjekata - koji obrađuju osobne podatke, poput voditelja obrade odnosno izvršitelja obrade tih podataka.

Uredba propisuje i zadaće i ovlasti AZOP-a te istražne i korektivne mjere koje Agencija poduzima ovisno o okolnostima slučaja, istaknuo je.  

Vezano uz poslovanje poduzeća, uredba će se primjenjivati  na sve tvrtke i tu nema iznimaka, ali i na pojedince koji obavljaju određenu profesionalnu aktivnost, udruge, bolnice, klubove, pa i na fizičke osobe kada obrađuju osobne podatke izvan okvira potreba kućanstva. Podliježu joj i  sve državne institucije koje su dužne obrađivati osobne podatke u okviru novih priopisa,  osim u vezi kaznenopravnih aktivnosti, poput sprečavanja kaznenih djela ili progona počinitelja istih te u područjima izvan nadležnosti prava EU-a, naveo je.

Načela GDPR-a su zakonita, poštena i transparentna obrada podataka, smanjenje količine podataka, ograničenje pohrane, ali i cjelovitost i povjerljivost, kazao je Trošelj. Vezano uz poslovne subjekte, uredba uz ostalo propisuje obavještavanje ispitanika ali i nadzorno tijelo o eventualnoj povredi osobnih podataka te obvezu vođenja evidencije o aktivnostima obrade.

"U AZOP-u imamo pravne službe koje svakodnevno odgovaraju na pitanja oko provedbe nove uredbe, a pitanja je zaista mnogo. Imamo i mnogo zahtjeva za sastancima", naglasio je Trošelj.

Na pitanje koji su kriteriji usklađivanja s novom zakonskom uredbom, odnosno je li isključivi kriterij minimalno 250 zaposlenih u nekoj tvrtki, regulatorna savjetnica iz tvrtke Tele2 Danijela Perica istaknula je da i tvrtke koje imaju manje od 250 zaposlenih moraju imati evidenciju o obradi osobnih podataka ako obradu osobnih podataka često provode ili obrađuju osjetljive kategorije podataka, vjerska mišljenja, sindikate i sl.

Evidenciju je potrebno voditi i ako se obrađuju osobni podaci u vezi kaznenih djela, usprkos tome što tvrtka ima manje od 250 radnika. "S druge strane, ako imate firmu koja se recimo bavi proizvodnjom čaša, a ima manje od 250 radnika, tada ne obrađuje podatke svojih korisnika", rekla je Perica.

Patricio Marcos Petrić iz PwC-a istaknuo je da općoj uredbi o zaštiti osobnih podataka podliježe svaka fizička ili pravna osoba koja obrađuje osobne podatke.           

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙