Prema utanačenom amandmanu na direktivu o Brexitu poništile bi se sve dozvole za ispuštanje štetnih plinova ako su ih u sklopu sustava trgovanja emisijama izdale zemlje koje počevši od siječnja 2018. godine odluče izaći iz EU.
U sklopu Sustava trgovanja emisijama (ETS) elektrane i tvornice plaćaju naknade za svaku tonu ispuštenog ugljičnog dioksida.
Britanija je druga u EU po količini ispuštenih štetnih plinova i njezine energetske kompanije spadaju među vodeće kupce dozvola pa bi mjera trebala spriječiti njihovu masovnu rasprodaju u slučaju da britanske kompanije neočekivano budu isključene s tržišta.
Britanija je odigrala značajnu ulogu u kreiranju ETS-a i većina analitičara smatra da će ostati u sustavu, slično kao i Norveška koja nije članica Unije ali njezine kompanije sudjeluju u sustavu.
Spori pregovori o izlasku Britanije iz EU potpirili su strahovanja da će razlaz biti obilježen brojnim problemima.
EP i zemlje EU suglasili su se također da se izuzeće iz sustava trgovanja letova iz EU i prema Uniji produlji do 2023. godine kada bi na snagu trebao stupiti sporazum Ujedinjenih naroda o emisijama koje ispuštaju zrakoplovne kompanije.
Nakon što je UN-ova Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo (ICAO) u listopadu postigla sporazum o globalnoj, tržišno baziranoj mjeri koja bi trebala funkcionirati kao naknada za emisiju štetnih plinova iz zrakoplovnih kompanija, Europska komisija u početnoj je fazi predložila da se izuzeće produlji na neodređeno vrijeme.
Zastupnici EP-a kritizirali su sporazum, držeći da njegovi ciljevi smanjenja štetnih emisija u zrakoplovstvu nisu dovoljno ambiciozni. Stoga su u početnoj fazi tražili da izuzeće bude produljeno samo do 2021. godine kada sporazum stupa na snagu.
Godine 2012. Komisija je naložila zrakoplovnim kompanijama da u sklopu ETS-a kupuju dozvole za ispuštanje štetnih emisija za inozemne letove. Odustali su od tog zahtjeva zbog prigovora pojedinih zemalja da se time krši njihov suverenitet i prijetnje Kine da će otkazati narudžbe Airbusovih zrakoplova.
Bruxelles je nakon toga pristao izuzeti međunarodne letove do ove godine kako bi ICAO mogao postići globalni sporazum.
Međunarodno udruženje za trgovanje emisijama IETA, predstavnik globalnih sudionika u sustavima trgovanja emisija, poput banaka, energetskih i industrijskih kompanija, poručilo je da preferira scenarij prema kojem bi Britanija i EU postigli dogovor o kontinuiranom sudjelovanju britanskih tvrtki u ETS-u minimalno do kraja 2020. godine.
"Scenarij naprasnog raskida odnosa između Britanije i EU uključuje rizik da približno 220 miiljuna dozvola koje je izdala Velika Britanija bude izbačeno na tržište u razdoblju od 1. siječnja 2018. do 29. ožujka 2019. godine", upozoravaju iz IETA-e.