FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Borzan: Ministarstvo poljoprivrede odgovorno je za povećanje doniranja i smanjenje bacanja hrane

OSIJEK, 16. listopada 2017. (Hina) - Zastupnica u Europskom parlamentu (EP) i izvjestiteljica EP-a za bacanje i sigurnost hrane Biljana Borzan (SDP) upozorila je u ponedjeljak da se, prema službenim procjenama, u Hrvatskoj dnevno baci više od tisuću tona hrane ili preko 400.000 tona godišnje, te prozvala ministra poljoprivrede Tomislava Tolušića da je njegovo Ministarstvo odgovorno za povećanje doniranja i smanjenje bacanja hrane.

U priopćenju za javnost upućenom iz svog osječkog Ureda u povodu Svjetskog dana hrane, Borzan navodi kako se u Hrvatskoj godišnje bacaju velike količine hrane, a u isto vrijeme, police socijalnih samoposluga su prazne, dok je prema službenim statistikama 20 posto populacije u riziku od siromaštva.

"Ako ministar Tolušić traži bitke vrijedne vođenja, ova mu je ispod nosa, budući da je njegovo ministarstvo odgovorno za povećanje doniranja i smanjenje bacanja hrane. Prošlo je dvije godine od ukidanja PDV-a na donacije i donošenja pravilnika, no značajnog pomaka nema", upozorila je Borzan.

Jedna od mjera koju Borzan predlaže je korištenje Europskog fonda za najpotrebitije (FEAD), s obzirom da humanitarne udruge ističu da izvan Zagreba često nemaju načina za prevesti i zaprimiti donacije, jer nedostaje kamiona, skladišta i hladnjača, zbog čega donacije nisu ravnomjerno raspodijeljene. Smatra kako se radi se o možda i najvećoj prepreci povećanju doniranja, a Hrvatska u tu svrhu uopće nije koristila ovaj europski Fond.

Upozorava kako se predstavnici trgovačkih lanca u Hrvatskoj žale da pravilnik o doniranju nameće previše birokratiziranu proceduru, koja odvraća od doniranja, te da Vlada može poticati doniranje hrane kroz porezne olakšice. Primjerice, u Francuskoj se 60 posto neto vrijednosti donirane hrane može odbiti od poreza na dobit, a u Španjolskoj 35 posto.

Borzan navodi i kako marketinška privlačnost doniranja u Hrvatskoj nije dovoljno iskorištena, jer  banke hrane u Španjolskoj i Bugarskoj organiziraju godišnje dodjele priznanja tvrtkama koje se ističu doniranjem, a nagrađene tvrtke od tog imaju koristi jer ih kupci prepoznaju po društveno odgovornom poslovanju.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙