FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

EK traži od društvenih mreža da se usklade s pravilima EU-a za zaštitu potrošača

BRUXELLES, 17. veljače 2017. (Hina) - Europska komisija je u petak upozorila vlasnike društvenih mreža da se u roku od mjesec dana usklade s pravilima EU-a o zaštiti potrošača jer bi u suprotnom mogli biti kažnjeni.

Komisija ističe kako je neprihvatljiva praksa društvenih mreža da se europski potrošači mogu obratiti samo sudu u Kaliforniji za rješavanje sporova.

"Nije prihvatljivo da se europski potrošači mogu obratiti jedino sudu u Kaliforniji za rješavanje sporova. Ne možemo prihvatiti ni da se korisnicima uskraćuje pravo na odustajanje od kupnje na internetu. Poduzeća koja su vlasnici društvenih mreža trebaju preuzeti veću odgovornost pri rješavanju prijevara koje se odvijaju na njihovim platformama. Želim zahvaliti tijelima EU-a za zaštitu potrošača koja su proteklih mjeseci neumorno surađivala s Komisijom na tom važnom pitanju. Počevši od današnjeg dana, poduzeća vlasnici društvenih mreža imaju mjesec dana da osmisle rješenja za osiguranje poštovanja propisa EU-a", izjavila je povjerenica Europske komisije za zaštitu potrošača Vera Jourova.

Kao primjere prijevara potrošača Komisija navodi lažne promocije tipa - osvojite pametni telefon za samo 1 euro -  a koje se šire društvenim mrežama, bez upozorenja da to uključuje dugotrajne pretplate od nekoliko stotina eura godišnje.

Komisija ističe da društvene mreže čim postanu svjesne takve prakse moraju ukloniti sav sadržaj sa svojih internetskih stranica koji predstavlja prijevaru, a kojim bi se moglo zavarati potrošače. 

S tim u vezi nacionalna tijela za zaštitu potrošača trebala bi imati izravan i standardiziran komunikacijski kanal za prijavu takvih nepravilnosti operaterima društvenih mreža (primjerice povrede Direktive o nepoštenoj poslovnoj praksi ili Direktive o pravima potrošača) te postizanje uklanjanja sadržaja i informacija u vezi s trgovcima odgovornima za povrede.

To je u skladu sa zakonodavstvom EU-a o zaštiti potrošača i Direktivom o elektroničkoj trgovini, kojima se državama članicama daje mogućnost uspostave postupaka kojima se uređuje uklanjanje nezakonitih informacija ili onemogućivanje pristupa takvim informacijama.

Predstavnici Europske komisije i tijela EU-a zaduženih za zaštitu potrošača održali su u četvrtak sastanak s predstavnicima društvenih mreža.

Mreže trebaju u roku od mjesec dana završiti detaljne mjere kojima će osigurati poštovanje regulatornog okvira EU-a. 
 

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙