"U Esplanadi je zadnjih nekoliko godina vidljiv porast potražnje za bezglutenskom hranom koju otprije imamo u ponudi, no sada s certifikatom vjerujemo da će gosti imati više povjerenja da je ono što nudimo ispravno u smislu gluten free", kazala je na predstavljanju standarda i dodjeli certifikata PR i marketing menadžerica hotela Sanda Sokol. Vjeruje da je to dodana vrijednost hotela i određeno kompletiranje ponude, jer Esplanade već ima halal i košer certifikate i sustav HACCP koji je podloga za sve standarde.
U sklopu uvođenja gluten free standarda pazi se na kompletan proces, od nabave, skladištenja i pripreme, do dostave hrane na stol. Osoblje je posebno obučeno te se ne bi smjelo dogoditi da, primjerice, konobar gostima koji žele bezglutensku hranu ponudi običan kruh, a gosti koji je traže na stolu će imati oznake kako bi ih osoblje raspoznalo.
"Standard smo razvili u suradnji sa znanstvenicima, nutricionistima i liječnicima te stručnjacima riječkog Medicinskog fakulteta, a ideja je nastala iz vlastitih iskustava i problema s glutenom te primjetnog nedostatka restorana i druge ugostiteljske ponude u Hrvatskoj s takvim standardima koji su u svijetu sve prisutniji, pogotovo u SAD-u i Italiji, koje su u tome i najdalje otišle", naglasio je direktor tvrtke Bosk Denis Delogu. On je tvrtku osnovao i projekt razvio u suradnji s bivšim hrvatskim nogometnim reprezentativcem Marijom Stanićem koji je imao problema s glutenom.
Delogu smatra da bezglutenska prehrana nije samo trend i hir, nego poslovni poduhvat i društvena misija. Iznosi podatke da je u svijetu 70 milijuna osoba osjetljivo na gluten, 190 milijuna izbjegava pšenicu, a jedna do dvije osobe od sto imaju celijakiju, autoimunu bolest povezanu s netolerancijom na gluten, protein iz pšenice, raži i ječma.
"Mnogo ljudi u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, nije svjesno da su intolerantni na gluten ni da imaju celijakiju, a kako se zbog hibridizacije i genetske modifikacije žitarica zadnjih 40-ak godina promijenio izvorni sastav pšenice za što ljudi nisu spremni, sve je više alergija i drugih zdravstvenih problema vezanih za gluten", kazao je Delogu.
Po procjenama koje je iznio, vrijednost bezglutenskog tržišta u Europi veća je od milijarde eura, a do 2018. očekuje se rast za daljnjih 40 posto.
To povećava potražnju za restoranima i ugostiteljstvom s bezglutenskom hranom te je po nekim podacima čak 84 posto restorana u svijetu u zadnje tri godine dobilo povećan broj upita o toj ponudi, koja može donijeti rast prodaje i do 15 posto. Većina gostiju za to je spremna platiti više, jer, primjerice, kilogram bezglutenskog brašna u Hrvatskoj je do deset puta skuplji od običnog.
"Iznenadilo nas je da Hrvatska kao turistička zemlja još nema standardizirane gluten free objekte i ponudu. Sada kada smo razradili standard, očekujemo da će ga do ljetne sezone steći još nekoliko hotela, pogotovo na Jadranu. U pregovorima smo s nekoliko velikih hotelskih kuća u čijim objektima se standardizacija može relativno brzo provesti, u roku od oko mjesec dana. Uz to, pripremamo dodatne edukacije za kuhare i drugo osoblje", najavio je Hini Delogu.