Od ukupno 25 međunarodnih turističkih sajmova, na kojima je nositelj nastupa HTZ, 17 njih je općeg tipa, a 8 specijaliziranih (3 kamping sajma, 2 kongresna i 3 nautička), a iz Glavnog ureda HTZ-a ističu da ove godine neće biti promjena u vizualnom nastupu te da je naglasak i dalje na prozračnosti štanda i novom konceptu "Full of Life".
Na najvećim sajmovima, poput onih u Madridu, Muenchenu, Berlinu, Frankfurtu i Londonu, HTZ će u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom (HGK) i udruženjem vinara Vina Croatia vina mosaica za potrebe suizlagača i stranih partnera osigurati i vrhunska hrvatska vina.
Na dva najvažnija poslovna turistička sajma, ITB-u u Berlinu (u ožujku) i WTM-u Londonu (u studenom), kao i na dva kongresna sajma organizirat će i "Cheese and wine party", jer se to, kako kažu iz Glavnog ureda HTZ-a, u prošloj godini pokazalo dobrim načinom dodatnog brendiranja Hrvatske kao destinacije s vrhunskom enogastro ponudom. Na najvažnijem nautičkom sajmu u Europi, dueseldorfskom BOOT-u, u suradnji s HGK i ACI-jem organizirat će i neformalno druženje uz glazbu i hrvatske delicije.
"U drugoj polovini ove godine u planu je definiranje novog koncepta i dizajna nastupa na turističkim sajmovima, a iako je HTZ u posljednjih nekoliko godina smanjio broj nastupa na sajmovima, još uvijek taj oblik predstavljanja ponude predstavlja vrlo važan segment nacionalne promotivne strategije. To se posebice odnosi na najveće sajmove, koji okupljaju velik broj partnera i tijekom kojih se ugovaraju vrlo značajni projekti", poručuju iz Glavnog ureda HTZ-a.
Dobar 'start' na sajmovima u Utrechtu i Beču
Jedan od sajmova na kojima godinama HTZ tradicionalno nastupa je Vakantiebeurs u Utrechtu, prvi turistički sajam u godini, koji se ove godine održava od 11. do 15. siječnja. Riječ je o sajmu koji je u velikoj mjeri posvećen kampingu, a kako su Nizozemci među najbrojnijim stranim posjetiteljima hrvatskih kampova, taj je sajam dosta važan, tim više što se obraća i široj i poslovnoj publici.
Uz HTZ, tamo je ovoga tjedna i desetak hrvatskih turističkih tvrtki i zajednica-suizlagača, među kojima turističke zajednice Zadarske županije i Krka, Kamping udruženje Hrvatske (KUH) te tvrtke rovinjska Maistra, Laguna Novigrad-Aminess, rapski Imperial, crikvenički Jadran, malološinjski Jadranka kampovi, Cresanka, šibenski Solaris i drugi.
"U prva dva dana hrvatski štand je vrlo posjećen te je sigurno da će i u ovoj godini nizozemsko tržište imati velik i važan udio u ukupnim rezultatima", navode iz Glavnog ureda HTZ-a, najavljujući da će hrvatsku ponudu u Nizozemskoj predstaviti još i na sajmu u Leeuwardenu krajem siječnja.
Turistički sajam Ferinemesse u Beču je počeo u četvrtak i traje također do 15. siječnja, a riječ je o vodećem i iznimno posjećenom turističkom sajmu u Austriji iz koje se i ove godine, s obzirom na blizinu tržišta i do sada iskazani interes, očekuje nastavak uzlaznog trenda dolazaka turista.