Kratkom najavom programa festivala, koji traje do 2. listopada,festival su otvorili organizatori i izbornici programa 25 FPS Sanja Grbin, Marina Kožul i Mario Kozina.
Među autorima 24 filma koji su u najtecateljskom programu, autori su čiji rad pratimo niz godina, a predstavljamo i nova imena, rekla je Kožul na otvorenju.
Prva od pet konkurencija govori o "standardima", kako ih doživljavamo i koliko oni utječu umjetničku kreaciju.
U okviru nje prikazani su, među ostalim, filmovi nagrađivanog britanskog filmaša "Daleka epizoda" Bena Riversa, najnoviji film domaćeg autora Marka Tadića, "Pokretni elementi", te novi film prošlogodišnjeg dobitnika Grand Prixa festivala 25FPS, Jamesa N. Kienitza Wilkinsa "B-rola s Andreom".
Osim Tadićevog filma koji se bavi kreativnim procesima koji vode do stvaranja umjetničkih djela, među izabranima za konkurenciju od njih skoro 1500 prijavljenih, hrvatsku eksperimentalnu produkciju predstavlja film "Sve bih ostavio ovdje" Ivana Faktora, koji tijekom četiri godišnja doba kroz prozor bilježi svijet oko sebe malom DV-kamerom.
Filmovi iz natjecateljskog programa natječu se za jedan od tri jednakovrijedna Grand Prixa žirija, ali i za nagrade kritike i publike.
Svi hrvatski filmovi u konkurenciji su i za nagradu Green DCP kojom organizatori potiču daljni život djela profesionalnom izradom DCP prikazivačkog formata.
U Velikom žiriju su američka umjetnica i filmska autorica Deborah Stratman, britanski umjetnik, kustos i pisac George Clark i srpski filmski autor Dane Komljen.
Za program "Žiri predstavlja" oni su odabrali one uratke koje su ih fascinirali i inspirirali u njihovom radu.
U Žiriju kritike su Tina Poglajen, filmska kritičarka i prevoditeljica, Bojan Krištofić, dizajner, likovni kritičar i tekstopisac, te Greg de Cuir ml., selektor beogradskog festivala Alternative Film/Video i umjetnički direktor Beldocsa.
Jedna od selektorica, Sanja Grbin, posebno je zahvalila gostu festivala Bruceu McClureu, jednom od najvažnijih predstavnika proširenog filma, istaknuvši kako je on uspio odgovoriti njihovom izazovu i napraviti projektorske skladbe za tri prostora kompleksa Studentskog centra - Teatar &TD, Francuski paviljon i Kino SC.
Večer otvorenja završit će prvim od njegova tri 'multiprojektorska' performansa, "Zveckanje kostima: Taj poticajni trenutak" u Teatru &TD. Njegov je nastup dio jednog od najpopularnijih festivalskih programa koji na atraktivan način spaja filmski zvuk i sliku, Expanded Cinema.
U tom će se programu izvesti, među ostalim, i rekonstrukcija slovenske eksperimentalne baštine, "Tetraplan", rad tajnovitog filmskog kolektiva OM Produkcija, prvi put nakon 1985. godine u Puli.
Programi konkurencije u pet tematskih blokova
Programi konkurencije podijeljeni su u pet tematskih blokova koji ističu pojedinačne idejne i estetske preokupacije autora - "Standardi", "Odnosi", "Uzorci", "Skale", "Karte".
Odabrani radovi predstavljaju raznovrsnost scene u pristupu temama i filmskim tehnikama. Tu je i znanstveno-fantastični i psihotropični imaginarij "Nered" američkog multimedijskog umjetnika Petera Burra, "Ništa ne može biti bez duhova" Rainera Kohlbergera rađen bez kamere i filma te "Rhus Typhina" A. Moralesove i G. Bagdasarova nastao uz pomoć Labodobleovog eksperimenata s prirodnim razvijačem filma.
Film "Grad Maja" meksičkog redatelja Andresa Padille Domene i "Prizori iz crtaćeg bloka" indijskog redatelja Amita Dutte donose dašak dalekih krajeva i civilizacija.
U poslijepodnevnim satima prije svečanosti otvorenja festival je počeo projekcijama hrvatskih filmova iz programa "Refleksi", koji je ove godine predstavio radove koji se na sebi svojstven način se bave pitanjima prostora, krajolika i urbanizma - "Prvi udah" Mirande Herceg, "Skoro ništa" Ane Hušman, "Novi Južni Zagreb" Darka Fritza i "Sve još uvijek u orbiti" Dane Komljena i Jamesa Lattimera.
Nakon završetka festivala u Zagrebu, dio programa prikazat će se 6. i 7. listopada u riječkom Art-kinu Croatia.
Ulaz na sva festivalska događanja je besplatan.