FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZBORI 2015. Okrugli stol: Mediji bi trebali objaviti ako pripadaju nekoj političkoj opciji

ZAGREB, 23. listopada (Hina) - U organizaciji Centra za slobodu javnog izražavanja Hrvatskog novinarskog društva u petak je održan okrugli stol o medijima u izbornom procesu, s kojega je upozoreno na nužnost objave podataka o eventualnom izbornom angažmanu ili pripadnosti vlasnika medija, PR i agencija za ispitivanje javnog mnijenja, urednika i novinara pojedinim političkim opcijama.

Predsjednik Vrhovnog suda i državnog izbornog povjerenstva Branko Hrvatin najavio je kako će DIP rezultate ovih izbora početi objavljivati tek oko 22 sata, zbog složenije tehnike glasovanja. Ovo će, naime, biti prvi parlamentarni izbori na kojima će birači, uz listu, moći izabrati i kandidata s iste liste kojemu daju prednost pred ostalima (preferirani glas).


Hrvatin smatra kako bi izborna šutnja trebala opstati, a uvjeren je i kako je optimalno utvrđeno njezino trajanje do zatvaranja birališta. Upozorio je, međutim, kako bi mediji svoje slušatelje i gledatelje morali jasno upozoriti da podatke iz izlaznih anketa koje se obajvljuju po zatvaranju birališta ne uzimaju kao konačne izborne rezultate.


Odvjetnica vesna Alaburić naglasila je kako je u izbornoj kampanji nužno objaviti pripada li vlasnik medija nekoj političkoj opciji. "Ako se ne osigura takva transparentnost, nećemo imati medije kakvi se očekuju u demokratskom društvu", upozorila je.


Smatra kako je važno da mediji prepoznaju situacije u kojima se aktivnosti članova vlade provode u svrhu izborne promidžbe te da cjenici oglašavanja i eventualni popusti budu javno dostupni.

Alaburić kaže kako se od novinara očekuje da ne iznose vlastite preferencije i način na koji će glasovati, no šefica udruge agencija za odnose s javnošću Aleksandra Kolarić drži da bi novinari i urednici, upravo suprotno, trebali deklarirati koga podržavaju u izbornoj kampanji.


"Za društvo bi bilo zdravo da vlasnici medija i urednici deklariraju koga podržavaju u izbornoj kampanji, osim onih u javnim servisima. Bilo bi to transparentnije od ovoga što imamo i za iduće izbore bi trebalo razmisliti o takvom rješenju", ocijenila je Kolarić.


Izvijestila je kako je njezina udruga od svojih članova zatražila da se izjasne rade li i za koga u izbornoj kampanji, što će objaviti početkom idućeg tjedna.


Kolarić je podsjetila kako je vlasnik agencije za ispitivanje javnog mnijenja "2X1" Robert Bosak tek kod predaje izbornih lista pokazao da je HDZ-ov kandidat za zastupnika nacionalnih manjina, Naglasila je kako spornom ne smatra samu kandidaturu, nego to što je Bosak druge agencije javno prozivao za neprofesionalnost i pristranost, prešućujući pritom vlastito opredjeljenje pa čak i činjenicu da se namjerava kandidirati na stranačkoj listi.


Goran Čular, profesor na Fakultetu političkih znanosti i član Etičkog povjerenstva koje prati izbore upozorio je kako većina građana ima negativan stav o izbornoj kampanji kao o vremenu u kojem se iznose izjave koje zapravo ne treba uzimati za ozbiljno.


"Izbori su ozbiljan i složen posao, ali prema sadržaju kampanje većina građana ima negativan stav. Ili je ono što se kaže u izbornoj kampanji nevažno, ili se čak izborna kampanja smatra sinonimom za trikove, krinke i lažna predstavljanja", uvjeren je Čular.


Upozorio je kako se sudionicima u kampanjama dopuštaju neargumentirane izjave, govor mržnje i diskvalifikacija suparnika, što mediji na neki način i potiču. Uvjeren je kako to otežava funkcioniranje demokratskih institucija nakon izbora.


"Nakon predsjedničkih izbora svjedočimo da to može jako opteretiti funkciju jer postoje trenutci kada vlast i oporba moraju sjesti zajedno, pogotovo kad je riječ o nizu odluka za koje je nužan konsenzus. Moj je dojam da je ovo je razdoblje, u odnosu na prethodna, bilo posebno opterećeno time i da su se neki komunikacijski kanali pokidali", upozorio je Čular.


Dragan Zelić iz GONG-a medije je pozvao da u kampanji otvaraju važne teme i informiraju birače o kandidatima za različite funkcije i o njihovim programima, odnosno načinu na koji namjeravaju riješiti ključne probleme u zemlji. "Većina novinara to i radi, no s druge strane su kandidati koje ne možete natjerati da se izjasne o pojedinim pitanjima, kao što je bio slučaj sa sučeljavanjem", ocijenio je Zelić.


Uvjeren je kako je sučeljavanje pretedenata na premijersku i druge funkcije u izvršnoj vlasti važno kako bi javnost bolje upoznala ljude i programe koje zastupaju.


VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙