FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZET simobolično proslavio 124. obljetnicu

ZAGREB, 5. rujna 2015. (Hina) - Zagrebački električni tramvaj (ZET), koji danas ima više od 350 tramvaja i gotovo 500 autobusa, a dnevno preveze oko milijun putnika, u subotu je simbolično obilježio 124. obljetnicu organiziranog javnog prijevoza u Zagrebu, u znak sjećanja na 5. rujna 1891. kada su Zagrebom krenula prva tramvajska kola pokretana - jednom konjskom snagom.

Tim su povodom s Trga bana Jelačića krenula dva najstarija tramvaja iz voznog parka ZET-a, dva turistička vlakića i turistički autobus čija je prva vožnja za građane bila besplatna.

Njih je u vožnju ispratila prva vozačica autobusa u povijesti ZET-a Nevenka Bišćan te najstariji vozač tramvaja u mirovini Stanko Soldo, voditeljica podružnice ZET-a Ljuba Žgela i predsjednica Uprave Zagrebačkog holdinga Ana Stojić Deban. Vesele tramvaje pratio je Puhački orkestar ZET-a.

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić ispričao se što nije mogao sudjelovati na prigodnoj svečanosti, ali je putem zvučnika u tramvajima poželio 'radosnu obljetnicu' za gotovo 1600 djelatnika ZET-a, a građanima obećao da će se za nekoliko godina, točnije za 127. obljetnicu ZET-a, tramvajem s Trga bana Jelačića moći dovesti ravno u Zračnu luku Zagreb.

ZET od 1891. godine do danas

Prvi tramvaj krenuo je zagrebačkim ulicama 5. rujna 1891. ispred Tehničkog muzeja. Njime je upravljao vozač Ferdo, uz pomoć konduktera Vida, a tramvaj je vukao konj Belko brzinom od 7,5 kilometara na sat.

Od tada se u dnevnik Zagrebačkog električnog tramvaja upisalo mnogo događaja.

Na prvim je stranicama elektrifikacija 1910., a posebno se ističe i 1931. – kada se, četiri godine ranije uspostavljen, ZET-u priključuje i autobusni promet. Neizostavnu ulogu u zagrebačkom prijevozu putnika ima Uspinjača, još od 1890., kao i sljemenska žičara – koja je, također u ZET-ovom prometu bila od 1963. do 2007. Nakon stanke zbog izgradnje, nasljedit će je nova i suvremenija.

Modernizira se i tramvajski vozni park, osobito od 2005., kada prvi niskopodni tramvaj domaće proizvodnje počinje voziti zagrebačkim ulicama. Dovršetak investicijskih projekata, koji podrazumijevaju i nova autobusna vozila te ona specijalizirana za prijevoz osoba s invalidnošću, u današnjem vremenu Zagreb ubraja u gradove s vodećim europskim javnim prijevoznicima. Posebna pozornost pridaje se praćenju svjetskih industrijskih dostignuća, pa tako i uvođenju novih tehnologija.

Vozila ZET-a dnevno prevezu milijun putnika i triput obiđu ekvator

Praćenje aktualne prometne situacije, koordinirano i promptno postupanje u izvanrednim okolnostima te digitalnu razmjenu svih važnijih podataka u sklopu prometne mreže i voznog parka ZET-u omogućuje Sustav za nadzor i upravljanje prometom. Zahvaljujući automatiziranoj internoj distribuciji i obradi informacija iz tog se kompleksnog računalnog sustava stvaraju pretpostavke i za niz dodatnih usluga koje standard javnog gradskog prijevoza u Zagrebu podižu na najvišu razinu.

Sinkronizirano s implementacijom sofisticiranih tehnoloških rješenja stvaraju se i pretpostavke za suvremene prijevozničke, ali i prateće poslovne principe koji zagrebačkog javnog prijevoznika često dovode do inovativnog poslovnog subjekta sa svojim ne malim brojem svakodnevnih korisnika, njih nešto manje od milijun na dan.

U ZET-u se hvale i da njihova čak tri puta dnevno obiđu ekvator, a godišnje 109 puta prijeđu put do Mjeseca i natrag.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙