FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Novi Pravilnik o pedagoškim mjerama donosi ujednačene kriterije postupanja u svim školama

ZAGREB, 1. rujna 2015. (Hina) - Pravilnik o pedagoškim mjerama koji stupa na snagu početkom školske godine 2015./2016. prvi puta uvodi jedinstvene kriterije za izricanje pedagoških mjera za neprihvatljivo ponašanje učenika, prema kojima su dužne jednako postupati sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj, a donosi i detaljnu razradu neprihvatljivih ponašanja po težini i mjere koje se pritom izriču.

Ujednačavanje kriterije za sve škole koji donosi prvi jedinstveni Pravilnik o kriterijima za izricanje pedagoških mjera uglavnom je naišlo na pozitivan odjek u struci i među sindikatima jer se prije događalo da su se u različitim školama za isti prekršaj djeca različito kažnjavala, ali ostaju primjedbe da sam pravilnik nedovoljno uvažava razlike u ponašanju učenika različite dobi.

Ublaženo "administriranje postupka", premalo formalnih razlika učenika po dobi

"Pretpostavljam da će najviše primjedbi na Pravilnik biti oko nedovoljnog razlikovanja ponašanja osnovaca i srednjoškolaca. Iako je to u praksi jasno, formalno Pravilnik na malo mjesta uvažava dob i pravi jasnu razliku između srednjoškolca i učenika ranih razreda osnovne škole", napominje predsjednik školskog sindikata Preporod Željko Stipić.

Pozdravlja ujednačavanje kriterija za sve škole, ali po njegovu mišljenju, učeničko nasilničko ponašanje prema učiteljima i nastavnicima, odnosno radnicima školskih ustanova koje rezultira fizičkom povredom, mora biti posebno istaknuto i sankcionirano jer nije dobro izjednačavati međusobno nasilničko ponašanje među učenicima i nasilje učenika prema učiteljima. Ta primjedba sindikata nije prihvaćena, ali je većina ostalih primjedbi unesena u konačnu verziju pravilnika, poput pojednostavljivanja "administriranja postupka".

"Prosvjetne su vlasti ozbiljno shvatile pristigle primjedbe i prihvatile ih, tako da očekujemo da će novi Pravilnik pridonijeti ujednačavanju prakse kažnjavanja u našim školama i pridonijeti popravljanju ukupnog ozračja u kojem se nastava odvija", ocjenjuje Stipić.

Za mobitel na satu opomena, isključenje iz srednje škole zbog nasilničkog ponašanja

Mjere kažnjavanja učenika ostaju iste, u osnovnim će se školama za neprimjerena ponašanja dobivati opomena, ukor, strogi ukor i preseljenje u drugu školu, a u srednjima idu po redu - opomena, ukor, opomena pred isključenje i isključenje iz srednje škole, a povrede ponašanja su detaljno razrađene i svrstane u skupine - lakše, teže, teške i osobito teške. Na osnovu težine prijestupa izriču se i mjere.

Pravilnik propisuje da se u postupku izricanja pedagoških mjera učitelji, nastavnici, stručni suradnici i ravnatelj dužni voditi računa o dobi učenika, njegovoj psihofizičkoj razvijenosti i osobinama, ranijem ponašanju, okolnostima koje utječu na učenikov razvoj, okolnostima u kojima se neprihvatljivo ponašanje dogodilo te drugim okolnostima.

Najteže mjere - preseljenje u drugu školu za osnovce, odnosno isključenje iz škole za srednjoškolce predviđene su za "osobito teška neprihvatljiva ponašanja" kao što su nasilničko ponašanje koje je rezultiralo teškim emocionalnim ili fizičkim posljedicama za drugu osobu, krivotvorenje pisane i elektroničke službene dokumentacije škole, teške krađe (počinjene na opasan ili drzak način, obijanjem, provaljivanjem i sl.), korištenje oružja ili drugih opasnih predmeta i time ugrožavanje sigurnosti učenika i nastavnika. U najtežu skupinu prekršaja ide i objavljivanje materijala elektroničkim ili drugim putem, a koji za posljedicu imaju povredu ugleda, časti i dostojanstva druge osobe.

Težim neprihvatljivim ponašanjima smatra se povreda dostojanstva druge osobe omalovažavanjem, vrijeđanjem ili širenjem neistina i glasina o drugom učeniku ili radniku škole, unošenje ili konzumiranje u školi droge, alkohola, cigareta i sl., te klađenje ili kockanje u prostorima škole ili na drugom mjestu gdje se održava odgojno-obrazovni rad, za što se dobiva ukor. Za te se prekršaje dobiva ukor.

Opomena se izriče zbog ponovljenih lakših povreda kao što su prepisivanje, onečišćenje školskog prostora i okoliša, korištenje mobitela na satu, manje oštećenje imovine itd., kao i za neopravdane sate - ako je učenik učenik neopravdano izostao više od 0,5 posto nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.

Strogi ukor u osnovnoj školi i opomena pred isključenje u srednjoj dobiva se za izazivanje i poticanje nasilnog ponašanja npr. skandiranjem ili snimanjem tijekom tučnjave, krivotvorenjem ispričnica ili ispitnih materijala, unošenjem oružja ili opasnih predmeta u školu i poticanjem grupnoga govora mržnje itd.

Postrožene mjere za neopravdane izostanke

"Tijekom javne rasprave o pravilniku prihvaćene su zaprimljene primjedbe pa su postrožene mjere koje se izriču za neopravdane izostanke s nastave", pojašnjavaju u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS). Tako je po dorađenoj verziji Pravilnika predviđeno izricanje opomene učeniku za više od 0,5 posto nastavnih sati od ukupnoga broja sati tijekom nastavne godine, ukor za više od 1 posto, strogi ukor za više od 1,5 posto izostanaka, a više od 2 posto neopravdanih izostanaka povlači najstrože mjere - preseljenje u drugu osnovnu školu ili isključenje učenika iz srednje škole.

"Svrha Pravilnika nije kažnjavanje samo po sebi već utjecanje na promjenu ponašanja učenika, poticanje učenika na odgovorno ponašanje i usvajanje pozitivnog odnosa prema školskim obvezama i okruženju, kao i ujednačavanje kriterija koji će vrijediti za sve škole, što dosad nije bilo slučaj", napominju u MZOS-u.

Usvajanje pozitivnog odnosa prema školskim obvezama i okruženju, kao i ujednačavanje kriterija koji vrijediti za sve škole, što dosad nije bilo slučaj", napominju u MZOS-u.

Pravilnikom nije propisano da se mjera strogog ukora ne može izreći učeniku kojem prethodno nije izrečena pedagoška mjera.

Ista pedagoška mjera može se izreći najviše dva puta tijekom školske godine. U slučaju da se učenik ponovno neprihvatljivo ponaša, izriče se pedagoška mjera sljedeće težine.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙