"Danas je gotovo nemoguće ne biti online. Što god da radim, moram potražiti ili provjeriti informaciju na internetu. A kad sam već online, onda provjerim i novosti na Facebooku", objasnio je jedan od 300 ispitanika koji su sudjelovali u anketi portala EduCentar o tome koliko društvene mreže utječu na uspjeh mladih u školi i na fakultetu.
Negativan učinak društvenih mreža na uspjeh u školi ili faksu priznaje 53 posto ispitanika, a djelomičnu krivicu društvenih mreža po pitanju njihovog (ne)uspjeha u školi ili na fakultetu priznaje 27 posto ispitanika.
"Često sam na chatu pod predavanjima", komentira jedan od ispitanika.
I drugi ispitanici slažu se da "ako nisi na Facebooku, kao da si isključen iz svijeta i nisi upoznat s onime što se trenutno događa", navodi portal EduCentar.
S druge strane, petina ispitanika, njih 20 posto, smatra da društvene mreže doprinose njihovom akademskom uspjehu jer putem njih brzo i jednostavno razmjenjuju informacije s kolegama.
"Koristim ih mudro, odnosno, ne dopuštam da mi upravljaju životom", objašnjava jedan ispitanik. Drugi dodaje "da se putem društvenih mreža povezuje s novim kolegama i tako dolazi do korisnih informacija".
No, kako bi se spriječilo da korištenje društvenih mreža ometa nastavu ili kvari školski i akademski uspjeh, jedan od ispitanika predlaže "uvođenje pravila da se učenicima na početku nastave oduzmu mobiteli kako bi se nastava zaista i pratila, a ne se tipkalo".