FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Prihodi prehrambenih kompanija porasli, profitabilnost poboljšana

ZAGREB, 7. svibnja 2015. (Hina) - Većina najvećih hrvatskih tvrtki iz poljoprivredno-prehrambenog sektora u prvom je tromjesečju poboljšala profitabilnost i ostvarila veće prihode u odnosu na isto lanjsko razdoblje, što se zahvaljuje rastu izvoza, ali i potrošnje u Hrvatskoj, pokazuju podaci iz financijskih izvješća kompanija.

Prošloga je tjedna Atlantic Grupa objavila kako je u prva tri ovogodišnja mjeseca poslovala s neto dobiti nakon manjinskih interesa od 44,6 milijuna kuna, što je 39,3 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. Prihodi kompanije od prodaje porasli su, pak, za 3 posto, na 1,157 milijardi kuna.

Najveći rast, 11,7 posto, ostvaren je na tržištu Hrvatske, koje ima najveći udjel u ukupnom prihodu od prodaje od 25,8 posto. Prodaja u Srbiji, drugom najvećem tržištu, s 22,6 posto udjela u ukupnom prihodu, zabilježila je rast od 6,3 posto.

Rast prodaje na domaćem tržištu može se, među ostalim, pripisati blagom, ali ipak jačanju domaće potražnje. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS), promet od trgovine na malo u ožujku je porastao 1,1 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. To je već osmi mjesec zaredom kako potrošnja raste, a tako dugi niz rasta potrošnje nije zabilježen još od 2007. godine.

Procjenjuje se da je u cijelom prvom tromjesečju promet u trgovini na malo porastao 1,7 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Podravka iz gubitka u dobitak

Grupa Podravka u prvom je tromjesečju ostvarila prihod od prodaje od 783,9 milijuna kuna, što je rast za 4,7 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a neto dobit je iznosila 59,8 milijuna kuna. Lani je u prvom tromjesečju Podravka zabilježila gubitak od 36,2 milijuna kuna.

Kako se navodi u poslovnom izvješću, glavno obilježje rezultata poslovanja Grupe Podravka u prvome tromjesečju je završetak velikog dijela procesa restrukturiranja kompanije, zbog čega rezultat poslovanja kompanije nakon niza godina nije opterećen troškovima restrukturiranja.

Kompanija ističe i podatak da su na inozemnim tržištima ostvareni 3,8 posto viši prihodi od prodaje, čime se nastavlja trend rasta kao rezultat strateškog fokusa kompanije na internacionalizaciju poslovanja.

Od važnijih događaja iz Podravke ističu sklapanje ugovora o stjecanju 51,55 posto dionica ljubljanskog Žita. Tom akvizicijom Grupa Podravka svrstat će se u sam vrh prehrambene industrije na tržištu Slovenije s ukupnim prihodom na godišnjoj razini od oko 900 milijuna kuna. Ukupni konsolidirani godišnji prihod Grupe Podravka nakon preuzimanja Žita iznositi će oko 4,5 milijardi kuna, ističu iz koprivničke prehrambene tvrtke, dodajući i kako je Podravka u ožujku preuzela kontrolu nad rovinjskom Mirnom.

Povećan izvoz Atlantica i Podravke, ali i drugih domaćih prehrambenih proizvođača, pridonio je i poboljšanju slike vanjskotrgovinske razmjene Hrvatske.

Prema podacima DZS-a, u prva dva mjeseca ove godine Hrvatska je na inozemna tržišta izvezla roba u ukupnoj vrijednosti od 12,12 milijardi kuna, što je za 4,1 posto ili za 479 milijuna kuna više u odnosu na prva dva mjeseca prošle godine.

Dobit Kraša porasla 1,3, a prihodi 10 posto

I Kraš je u prvom tromjesečju povećao izvoz. U okviru porasta izvoza značajna povećanja ostvarena su na tržišta Australije, Saudijske Arabije, Njemačke, Švedske, Srbije i Slovenije, ističe ta tvrtka u poslovnom izvješću.

Kraš grupa je u prvom tromjesečju ostvarila neto dobit od 1,8 milijuna kuna, što je rast od 1,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Konsolidirani ukupni prihodi grupe iznosili su 206,9 milijuna kuna i u odnosu na isto razdoblje lani viši su za 19,1 milijun kuna ili 10,1 posto.

Glavninu ukupnih prihoda, odnosno 201,2 milijuna kuna čine prihodi od prodaje, pri čemu prihodi od prodaje na domaćem tržištu iznose 104,1 milijun kuna, a prihodi od prodaje u inozemstvu 97,1 milijun kuna.

Uz rast prihoda, Ledo Grupa ponovno s dobiti

Ledo Grupa je, pak, u prvom tromjesečju ostvarila dobit od 88 tisuća kuna za razliku od istog razdoblja lani kada je ostvaren gubitak od 40 milijuna kuna. Ukupni su prihodi Grupe iznosili 355,4 milijuna kuna i porasli su za 11,3 posto, što je posljedica intenzivnih marketinških i prodajnih aktivnosti, ističu u tvrtki.

Glavninu prihoda čine prihodi od prodaje koji su porasli 7,4 posto, na 329,1 milijun kuna. Ukupni rashodi Leda iznosili su, pak, 350,6 milijuna kuna i smanjeni su za 0,38 posto.

Uz povećane prihode, Zvijezda smanjila gubitak

I dok se Ledo vratio u profitabilne vode, tvrtka Zvijezda, još jedno perjanica Agrokorova konglomerata, poslovala je u prvom tromjesečju s gubitkom od 4,5 milijuna kuna. Ipak, to je manji gubitak u odnosu na isto razdoblje prošle godine kada je iznosio 8,9 milijuna kuna, pokazuju podaci iz financijskog izvješća Zvijezde.

U prvom tromjesečju 2015. Grupa je ostvarila ukupne prihode u iznosu od 204,3 milijuna kuna, što je rast od 1,8 posto. Ukupni su rashodi iznosili 206,9 milijuna kuna i manji su za 0,21 posto.

Belje: snažan rast dobiti, pad prihoda

Konsolidirano izvješće za prvi kvartal tvrtke Belje pokazuje da je ostvarena neto dobit od 15,3 milijuna kuna, što je višestruko povećanje u odnosu na 2,2 milijuna kuna dobiti iz istog razdoblja lani.

Istodobno su ukupni prihodi tvrtke smanjeni 21,6 posto, na 336,3 milijuna kuna.

Belje je u prva tri mjeseca ostvarilo ukupne rashode od 320,9 milijuna kuna, što je smanjenje od 23 posto. U tvrtki ističu kako se poslovanje odvija pod utjecajem financijske krize koja još uvijek bitno određuje uvjete poslovanja u Hrvatskoj te zemljama u okruženju.

Granolio smanjio gubitak, prihodi 3,8 posto veći

Tvrtka Granolio je u prvom tromjesečju ostvarila gubitak od 4,8 milijuna kuna, što je smanjenje prema istom razdoblju lani za 5,7 milijuna kuna, pokazuje konsolidirano financijsko izvješće te tvrtke.

Ukupni konsolidirani poslovni prihodi Granolia u prvom kvartalu iznosili su 194,3 milijuna kuna, što je 3,8 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine. Pritom su prihodi od prodaje dosegli 189,6 milijuna kuna i porasli su za 6,2 milijuna kuna.

Ukupni poslovni rashodi, na konsolidiranoj razini, u prvom kvartalu ove u odnosu na prvi kvartal prethodne godine ostali su na približno jednakoj razini, te su iznosili 191,4 milijuna kuna.

Proizvodnja prehrambenog sektora porasla iznad prosjeka

Rast izvoza mnogih domaćih prehrambenih kompanija i jačanje domaće potrošnje rezultirali su i povećanjem proizvodnje. Prema podacima DZS-a, u prvom je tromjesečju ukupna industrijska proizvodnja porasla za 0,3 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Pritom je proizvodnja prehrambenih proizvoda porasla iznad tog prosjeka. Po podacima DZS-a, u prvom tromjesečju uvećana je za 3,6 posto u odnosu na isto tromjesečje lani, a samo u ožujku skočila je za 7,1 posto na godišnjoj razini.

HUP: stanje poduzeća u prehrambenom sektoru relativno stabilno

U Hrvatskoj udruzi poslodavca (HUP) ocjenjuju kako je "obzirom na okolnosti u kojim posluju - izrazito jaku inozemnu konkurenciju i opće trendove u gospodarstvu - stanje poduzeća u prehrambenom sektoru relativno stabilno, a rezultati poslovanja kompanija, imajući u vidu spomenute okolnosti, vrlo dobri".

Iz objavljenih podataka vidljivo je da većina vodećih kompanija prehrambene industrije u prvom tromjesečju ove godine iskazuje rast prihoda i rast neto dobiti, kaže Milka Kosanović, direktorica HUP - Udruge prehrambene industrije i poljoprivrede.

No, napominje kako je stanje u sektoru primarne poljoprivrede drugačije - poljoprivredne tvrtke, usprkos povećanju proizvodnje, imaju manje prihode nego prošle godine.

Rezultati bi mogli biti puno bolji kada bi kompanije imale sustavnu stratešku pomoć države u rastu i razvoju, a u skladu s odrednicama Industrijske strategije RH koja je ovaj sektor proglasila strateškim, ističe Kosanović.

"Kompanije prehrambeno-poljoprivrednog sektora usmjerene su na stalna ulaganja i inovacije, visok tehnološki razvoj te podizanje razina vlastite produktivnosti. U tome im je svakako potrebna snažnija podrška države, jer je ima i naša najjača inozemna konkurencija, s kojom je na ovaj način iznimno teško držati korak i ostvarivati ovako dobre rezultate", napominje Kosanović.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙