FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Nova europska platforma protiv bacanja hrane

ZAGREB/BRUXELLES, 13. travnja 2015. (Hina) - Povrće loše kvalitete, jogurti kojima istječe rok trajanja i druga hrana koja bi inače završila na otpadu mogu se donirati ili prodati po sniženim cijenama u korist karitativnih organizacija putem nove europske internetske platforme kojom se želi smanjiti bacanje hrane, prenosi France Presse.

Platforma Foodwe, pokrenuta u Belgiji potkraj prošle godine, proizvođačima i distributerima omogućuje donaciju takve hrane ili njezinu prodaju po najviše 60 posto tržišne cijene. Platforma na tri jezika počela je prošli tjedan s radom u Francuskoj, Nizozemskoj, Engleskoj, Irskoj i Škotskoj, a planira se širenje i na druge zemlje.

Inicijativom se želi smanjiti bacanje hrane koja je zdravstveno ispravna ali za njom nema potražnje s obzirom na to da u Europskoj uniji svake godine propadne 89 milijuna tona hrane, a istodobno 16,9 posto građana živi ispod granice siromaštva. Tom hranom moglo bi se nahraniti 200 milijuna ljudi.

U slučaju da se ništa ne poduzme po tom pitanju, procjenjuje se da bi se do 2020. u EU bacalo do 126 milijuna tona hrane na godinu, objašnjavaju organizatori.

Na svjetskoj razini svake godine propadne ili se baci gotovo trećina proizvedene hrane ili oko 1,3 milijarda tona, a ako se sadašnji demografski i potrošački trendovi nastave UN procjenjuje da će do 2030. čovječanstvu trebati dvije Zemlje.

"Želimo smanjiti bacanje hrane u EU za milijun tona", rekao je za France Presse pokretač platforme Olivier Neufkens, 45-godišnji belgijski poduzetnik.

Projekt je do sada privukao oko 150 partnera, uključujući dvadesetak belgijskih proizvođača. U Belgiji je do sada putem te platforme donirano 18 tona hrane.

Neufkens kao primjer navodi jednog proizvođača bio piletine koji je bacao između 150 i 200 kilograma pilećih krilaca koje nije uspijevao prodati, a sada ih prodaje po upola manjoj cijeni. Piletinu karitativnim organizacijama isporučuje besplatno. Priključio im se i jedan uvoznik čokolade, kaže.

Prodavač odlučuje o prodajnoj cijeni i hoće li osigurati isporuku, što je velika prednost za banke hrane koje često imaju problema s prijevozom hrane, posebice u slučaju svježih proizvoda poput mesa, dodaje.

Foodwe je neprofitna organizacija, a financiraju je zainteresirane fizičke i pravne osobe putem međunarodne crowdfunding platforme KissKissBankBank.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙