Iako se Agencija u prethodnim godinama u nekoliko navrata javno obraćala poduzetnicima iz područja medija i elektronskih medija podsjećajući ih na obveznu prijavu koncentracije u slučajevima transakcija koje dovode do promjene u kontroli nakladnika medija, statistika Agencije pokazuje da se, unatoč zakonskoj obvezi, trend propuštanja prijava koncentracija u području medija nastavlja.
Tako je samo u 2014. Agencija po službenoj dužnosti otvorila ukupno sedam predmeta ocjene koncentracija iz područja medija koje su poduzetnici propustili sami prijaviti.
S obzirom da propuštanje prijave predstavlja povredu Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, Agencija u takvim slučajevima poduzetnicima izriče upravno-kaznene mjere do visine od jedan posto ukupnog prihoda poduzetnika iz godine koja je prethodila koncentraciji.
Stoga Agencija, kako bi prevenirala povrede propisa i izbjegla sankcioniranje poduzetnika-nakladnika medija, ponovno skreće pažnju poduzetnicima na tom tržištu da medijske koncentracije podliježu obvezi prijave na ocjenu Agenciji neovisno od ekonomskog praga njihove veličine.
Iz Agencije napominju kako tržište medija predstavlja izuzetak od općeg pravila obveze prijave koncentracije Agenciji na ocjenu, prema kojem obvezi prijave i kontroli podliježu samo one koncentracije čiji sudionici, prema kriteriju ostvarenog prihoda, prelaze zakonom utvrđeni prag ekonomske veličine.
Međutim, Opći zakon na području medija, odnosno Zakon o medijima, izrijekom upućuje da obveza prijave koncentracije na ocjenu Agenciji nastaje neovisno o ostvarenom pragu ekonomske veličine konkretne transakcije na tržištu medija, navodi se u priopćenju.
Naime, dok Zakon o medijima i Zakon o elektroničkim medijima područje koncentracije nakladnika uređuju isključivo sa stajališta pluralizma medija, Agencija koncentracije u području medija i elektronskih medija ocjenjuje sa stajališta promjene u kontroli nakladnika medija.
U svim takvim slučajevima, ističe se, prijava koncentracije u području medija i elektronskih medija podnosi se Agenciji.