FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Payer: centar kojim želimo tržišno osnažiti hrvatski dizajn

ZAGREB, 13. ožujka 2015. (Hina) - Multifunkcionalni dizajnerski centar - Croatian Design Superstore, otvoren u petak navečer, koncipiran je kao kulturno-ekonomska platforma za zagovaranje i tržišno osnaživanje hrvatskoga dizajna, istaknula je njegova idejna začetnica poznata hrvatska dizajnerica Ira Payer.

Posebnost toga projekta je u tomu što je potpuno neovisan od financiranja grada i države i iza njega 'stoje' Ira Payer te ekonomistica i financijska analitičarka Suzana Košćak, koja je privatna investitorica projekta.

Tako je gotovo 300 četvornih metara na početku Martićeve ulice u Zagrebu u prizmelju donjogradske zgrade poznate kao "Kuća Deutsch", mjesto na kojemu svi zaintersirani mogu, ne samo vidjeti, već i kupiti proizvode hrvatskih dizajnera koji su, izjavila je Hini Payer, proteklih godina doista prepoznati kao vrhunski u javnosti i medijima.

Ali, istaknula je, bez obzira na tu prepoznatljivost hrvatskoga dizajna i na međunarodnoj razini gdje su hrvatski dizajneri ovjenčani brojnim nagradama, većina njihovih dizajnerskih proizvoda nije tržišno relevantna. Kako je objasnila Payer, jedan od razloga za takvu situaciju jest i činjenica da ponuda hrvatskih dizajnerskih proizvoda nije tržišno objedinjena, što ovaj strateški projekt nastoji promijeniti i okupiti hrvatske dizajnerske proizvode na jednome mjestu. Dodala je kako se, u suradnji s domaćim kompanijama i institucijama, planiraju i brojne komplementarne programske aktivnosti koje promoviraju dizajn i dizajnere, poučavaju o strateškoj uporabi dizajna te podupiru stvaranje branda hrvatskoga dizajna.

Arhitektonsko oblikovanje prostora potpisuju arhitekti Iva Letilović i Igor Pedišić koji su kao jedini oblikovni alat koristili crvenu boju, preuzetu iz vizualnog identiteta Croatian Design Superstora, i njome prebojali cijeli interijer. Kako stoji u objašnjenju njihove koncepcije "čista i jasna crvena boja neutralizirala je brojne nesavršenosti originalnoga prostora, dinamizirala i omogućila učinkovito isticanje dizajnerskih proizvoda u postavu".

Okosnica projekta reprezentativna je prodajna izložba hrvatskoga dizajna koja predstavlja selekciju najboljih primjeraka proizvoda s visokom dodanom vrijednošću, dizajniranih u Hrvatskoj, bilo da je riječ o maloserijskim, obrtničkim, manufakturnim ili industrijskim proizvodima.

Odabir je sastavljen prema kriterijima izvrsnosti u dizajnu, uzima u obzir kvalitetu proizvoda u cjelini, a aktualni odabir čini 130 proizvoda i proizvodnih serija, kroz koje je zastupljeno više od 150 autora i autorskih kolektiva te u čijoj proizvodnji sudjeluje više od stotinu poslovnih subjekata.

Ako je suditi po otvorenju, hrvatski dizajnerski proizvodi imat će svoje podupiratelje i kupce, a zanimanje za taj novi prostor promocije hrvatskoga dizajna iskazao je i predsjednik Vlade Zoran Milanović koga su Ira Payer i Suzana Košćak provele kroz prostor i približile mu proizvode hrvatskih dizajnera.

Croatian Design Superstore pokrenut je u ljeto 2014. godine u formi putujućega pop-up shopa najprije u Zadru, a potom i u Dubrovniku, kako bi se dugoročno promovirao hrvatski dizajn. Uz središnji i stalni prostora u Zagrebu, Croatian Design Superstore gostovat će i u drugim gradovima u zemlji i inozemstvu kao putujuća prodajna izložba - "showcase & pop-up shops".

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙