FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Ove godine očekuje se dvoznamenkasti rast broja španjolskih turista

MADRID/ZAGREB, 31. siječnja 2015. (Hina) - Broj španjolskih turista u Hrvatskoj trebao bi ove godine zabilježiti dvoznamenkasti rast zahvaljujući novim avionskim linijama, rastućem interesu Španjolaca te blagim znakovima oporavka tamošnjeg gospodarstva, smatraju u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ).

"Turističke agencije su optimistične, očekuju rast prodaje aranžmana", kaže Sanja Jelić, direktorica predstavništva HTZ-a u Madridu, gdje do nedjelje traje najveći turistički sajam u Španjolskoj Fitur. "Ove godine očekujem dvoznamenkasti rast broja gostiju iz Španjolske", napominje.

Lani je Hrvatsku posjetilo 188.866 Španjolaca, što je 18,3 posto više nego godinu ranije, podatak je HTZ-a.

"Stariji su skloniji organiziranim dolascima, dok mladi uglavnom dolaze ljeti i samostalno istražuju", kaže Jelić.

Kada je 2006. godine počela raditi u predstavništvu u Madridu nije bilo izravnih letova između Španjolske i Hrvatske, a ove godine će ih biti oko 1000. "To je svakako baza za optimizam“, ističe Jelić.

Norveška niskotarifna kompanija Norwegian Air Shuttle od ožujka uvodi letove iz najvećih gradova Madrida i Barcelone za Dubrovnik, a razgovori se vode i s irskim Ryanairom. Od ranije prema Hrvatskoj lete Croatia Airlines te španjolski prijevoznici Iberia i Vueling.

Njima često dolaze zaljubljenici u seriju Igre prijestolja, čija popularnost nije zaobišla ni Španjolsku, i čija se radnja djelomično odvija u Dubrovniku i Splitu, a uskoro i u Šibeniku.

"Pozicionirali smo Hrvatsku kao filmsku destinaciju", govori Jelić, dok znatiželjnici na hrvatskom štandu uzimaju kartu lokacija na kojima je snimana ta serija. "Turističke zajednica grada Dubrovnika i županije Splitsko-dalmatinske odradile su sjajan posao izradom ove karte", ocjenjuje.

Sajam na sjeveru Madrida je danas otvorio vrata građanima, pa se od ranog jutra stvaraju velike gužve. Sa štanda HTZ-a, uz koji se nalaze i predstavnici 11 hrvatskih turističkih agencija i regija, nestaju suveniri i promotivni materijali.

"Španjolci su po temperamentu slični nama i najviše se iznenade kada shvate tu sličnost. Ona se odražava u načinu govora, u gestikulaciji, gastronomiji, vinima...“, govori Jelić. Zainteresirani su za izlete po Hrvatskoj, krstarenja, gastronomske ture i festivale.

U segmentu sunca Hrvatskoj na španjolskom tržištu konkuriraju Turska i Egipat, u kulturnim putovanjima srednja Europa, a u nautičkom turizmu Grčka.

"Pa ipak najveća konkurencija nam je sama Španjolska", naglašava Sanja Jelić. Unatoč pješčanim plažama, hotelima uz obalu, povijesnim i kulturnim sadržajima te gastronomijim mnogi Španjolci otkrivaju Hrvatsku s njenim očuvanim okolišem i bistrim morem.

Stopa nezaposlenosti od 24 posto, uz Grčku najviša u Europskoj uniji, još mnogima onemogućuje dolazak na Jadran. No, podaci o otvaranju radnih mjesta i rastu prodaje znakovi su optimizma hrvatskih turističkih agencija.

"Oporavak se osjeća na ulicima, ali u prodaji", ističe Jelić.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙