"Osnovna je poanta da će redari, odnosno vozači pauka, kada dođu na mjesto gdje je vozilo krivo parkirano, napraviti snimke i poslati ih prometnom redaru u sobi s kamerama za nadzor prometa. On će na temelju tih slika utvrditi je li vozilo u prekršaju i postoji li opravdan razlog da se vozilo podigne te će dati nalog vozaču pauka da se vozilo premjesti", rekao je pomoćnik pročelnika za komunalno i prometno redarstvo Mate Kraljević.
Posao koji će od 1. siječnja raditi komunalni redari uz kamere, dosad su radili policijski službenici koji su sada obučili vozače pauka i prometne redare kako će taj posao obavljati.
Kada vozači dođu na deponij gdje je premješteno vozilo, dobit će račun, zapisnik i prekršajni nalog.
Kraljević je naglasio da su osnovni ciljevi tog modela rasterećenje MUP-a u segmentu nadzora prometnog reda urbanih središta, nadzor i očuvanje zelenih površina, povećanje sigurnosti prometa te uvođenje reda u prometu u mirovanju.
"Ono što je policija radila, sada mogu raditi i prometni redari", rekao je.
Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić istaknuo je da cilj Zagrebparkinga i prometnog redarstva nije loviti po gradu vozače i puniti gradski proračun s kaznama za parkiranje.
Svaki sugrađanin, kazao je, za prvi će prekršaj dobiti upozorenje, a drugi put definitivno slijedi kazna.
"Idemo 'bona fide', idemo edukativno, svakome se može dogoditi da pogriješi", dodao je te izrazio nadu da će se takvim sustavom napraviti red u prometu u mirovanju.
Voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a Goran Batur rekao je da su u tu 'priču' krenuli prije godinu dana te da je MUP-u u interesu da na primjeru Zagreba svi gradovi, općine i naselja preuzmu ovaj model i rasterete policiju.