FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Ima prostora za povećanje izvoza u Njemačku

ZAGREB, 1. listopada 2013. (Hina) - U ukupnom njemačkom uvozu Hrvatska s oko 980 milijuna eura sudjeluje sa samo 0,2 posto te ima puno prostora za povećanje hrvatskog izvoza, a osim roba, posebno prehrambenih proizvoda, treba se okrenuti i većem izvozu usluga, od turističkih i IT do intelektualnih, istaknuo je na današnjem seminaru "Kako poslovati s Njemačkom?" u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) njemački konzultant-stručnjak u međunarodnoj trgovini Hatto Brenner.

Seminar je organiziran u sklopu projekta DIHK-CEFTA kojemu je Hrvatska pristupila 2009. a potaknut je od Njemačke industrijske komore (DIHK) s obzirom na stalno i veliko zanimanje hrvatskih tvrtki za poslovanjem u Njemačkoj koja je među top pet svjetskih zemalja i po uvozu i po izvozu.

Predstavnicima više od 50 hrvatskih tvrtki i institicija Brenner je govorio o tome na što će naići i što mogu očekivati u poslovanju s njemačkim partnerima, od promjena nastalih ulaskom u EU, preko situacije na njemačkom tržištu rada do pravne regulative, carinskih i poreznih propisa te kanala distribucije koje trebaju koristiti.

Istaknuo je da treba općenito paziti na nekoliko stvari, a to je da se njemačkom tržištu ponudi dobro iskalkulirana cijena, kao i da je obvezno pojavljivanje na njemačkim specijaliziranim sajmovima koji su u toj zemlji još uvijek jedan od najboljih kanala distribucije te sklapanja kontakata i poslova.

Smatra i da treba iskoristiti dobru geografsku poziciju Njemačke i Hrvatske te njihovu relativnu blizinu, čemu bi pridonijela i bolja zračna povezanost direktnim linijama prema Hrvatskoj kojih izvan ljetne sezone ima jako malo.

Brenner je hrvatskim poduzetnicima poručio i da iskoriste to što u Njemačkoj živi oko 280 tisuća hrvatskih državljana ne samo za kontakte nego i za razvoj poslovanja, kao i da pri izvozu u Njemačku paze i na standarde kvalitete i zaštite okoliša i propise o tržišnom natjecanju.

Naznačio je da hrvatske tvrtke šanse mogu tražiti posebno s proizvodima i uslugama koje trebaju najjačim njemačkim industrijskim granama, automobilskoj, strojarskoj, kemijskoj, ali i prometnoj i drugoj infrastrukturi.

Ukupna robna razmjena Hrvatske i Njemačke u prvoj polovici ove godine iznosila je 1,56 milijardi eura, od čega se glavnina ili nešto malo više od jedne milijarde eura odnosilo na uvoz iz Njemačke, a 509 milijuna eura na hrvatski izvoz u tu zemlju. U odnosu na isto razdoblje prošle godine hrvatski izvoz u Njemačku povećan je za 3,2 posto, dok je uvoz porastao za 5,3 posto.

U prošloj godini hrvatski je izvoz u Njemačku iznosio 981 milijun eura i bio je za oko 13 milijuna eura viši nego u 2011., dok je uvoz iz Njemačke od nešto malo više od 2 milijarde eura bio viši za oko 8 milijuna eura.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙