Profesor Budak je i predsjednik Nacionalnog operativnoga tijela za izradu Strategije, koja je javnosti predstavljena 16. rujna ove godine u Banskim dvorima i o kojoj do 15. studenoga traje javna rasprava. Strategija bi, po njegovim najavama, trebala bi biti prihvaćena početkom iduće godine.
Uz napomenu da je na Strategiji deset mjeseci radilo 130 ljudi, Budak je kratko predstavio sve segmente strategije koja sadrži 180 stranica. Tako je govorio o cjeloživotnom učenju, predtercijarnom odgoju i obrazovanju, visokom obrazovanju, obrazovanju odraslih, te o znanosti i tehnologiji.
Kad je pak riječ o cjeloživotnom obrazovanju, spomenuo je četiri glavna strateška cilja - usklađeno provođenje koncepta cjeloživotnog učenja i obrazovne politike s politikama društvenog, gospodarskog, regionalnog i kulturnog razvoja te sa zapošljavanjem i socijalnom skrbi, kao i uspostavljanje baze podataka za evidenciju ljudskih potencijala.
U Strategiji je poseban naglasak na trećem i četvrtom cilju - uspostavi procesa i sustava priznavanja prethodno neformalno i informalno stečenih znanja i vještina, te na poticanju dinamičnog razvoja informacijskih tehnologija i komunikacijskih mogućnosti.
Kad je pak riječ o informacijskim tehnologijama Budak je spomenuo da je u EU nepopunjeno čak 900 tisuća radnih mjesta jer nema za to dovoljno kvalificiranih ljudi.
Podrobnije je o cjeloživotnom učenju i obrazovanju odraslih govorio profesor Tomislav Filetin, voditelj Radne skupine za cjeloživotno učenje i obrazovanje odraslih, koji je nazočne uputio da sve potankosti o tim područjima obrazovanja mogu saznati iz šire verzije teksta Strategije.
Kako je istaknuo, bit cjeloživotnog učenja i obrazovanja odraslih je u neprestanoj prilagodbi promjenjivim uvjetima okruženja stjecanjem novih kompetencija. Pritom je, smatra, bitna povezanost svih segmenata obrazovnoga procesa kako bismo stvarno bili 'učeće društvo'. Ukazao je i na potrebu da se razviju modeli i instrumenti prognoziranja zbog, rekao je Filetin, vrlo nepovoljnih demografskih kretanja i nepredvidivog tijeka migracija, kako imigracija tako i emigracija.
Posebice je ukazao i na potrebu da mentori steknu potrebne kompetencije, ali i upozorio da se još ne zna točno kakve su sve kompetencije potrebne.