Merkel, koja bi na izborima 22. rujna trebala osvojiti treći premijerski mandat, blokirala je u lipnju dogovor koji bi pred europsku automobilsku industriju postavio ambiciozan cilj smanjenja emisije ugljičnog dioksida do 2020.
"Europa mora shvatiti da nismo izolirani kontinent, nego da moramo biti uspješni u globalnoj konkurenciji", rekla je Merkel u prepunoj kongresnoj dvorani automobilskog sajma u Frankfurtu.
"Moramo gledati preko svojih granica, zauzeti se za otvorenu i slobodnu trgovinu, ali u isto vrijeme ne opterećivati domaću industriju više nego što to drugi kontinenti čine sa svojom industrijom", istaknula je.
Zahvaljujući Merkel na potpori, čelnik njemačke udruge proizvođača automobila koja uključuje luksuzne marke poput BMW-a, Mercedesa i Audia, kritizirao je EU zbog uvođenja nove regulative.
"Pravnici i birokrati moraju slušati inženjere i njihovo znanje. Automobilska industrija neće biti pijun kojim će se dužnosnici nabacivati između svojih stolova u Bruxellesu", rekao je Matthias Wissmann.
Ipak, najnovija njemačka studija objavljena u četvrtak pokazala je da prijetnja globalnom gospodarskom rastu dolazi od uzastopnog odgađanja rješenja za klimatske promjene.
Ako se zastoj u formuliranju međunarodne klimatske politike nastavi do 2030., globalni rast mogao bi se smanjiti do sedam posto u prvom desetljeću stupanja na snagu te politike, utvrdio je Institut za istraživanje klimatskih promjena u Potsdamu.
Razlog tome je što bi smanjenje ispuštanja stakleničkih plinova moralo biti veće i zbog toga skuplje kako bi se globalne temperature održale ispod od UN-a dogovorene granice od dva stupnja više u odnosu na predindustrijsko razdoblje.
No, ako bi se dogovor postigao do 2015., kako je planirano, globalni gospodarski rast bio bi samo dva posto niži u desetljeću nakon primjene klimatske politike, kaže se u studiji.