"Iako su se u medijima pojavili napisi vezani uz ukidanje Kurikuluma zdravstvenog odgoja, to ne odgovara istini", poručuju iz Foruma napominjući da je Ustavni sud u obrazloženju istaknuo da podržava uvođenje zdravstvenog odgoja u školama, ali dovodi u pitanje proceduru kojom je uveden u škole.
Naglašavaju kako ostaje nejasno hoće li se Ustavni sud ubuduće baviti procedurom donošenja svih predmeta i međupredmetnih tema u osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj gdje također nije bila provedena javna rasprava niti se roditelje pitalo za mišljenje o predmetima. Ti su predmeti, primjerice, matematika, povijest i geografija, ali i vjeronauk, unatoč tome što je izborni predmet.
Nejasno je, navode u Forumu, zašto se Ustavni sud poziva na predmete Europskog suda za ljudska prava koji se tiču religijskih simbola u javnim ustanovama i to stoga što se u ovom predmetu bavio procedurama, a ne sadržajem.
Postoje, napominju, i druge presude Europskog suda za ljudska prava koje se tiču spolnog i zdravstvenog odgoja, kao što je presuda iz Njemačke (Dojen i drugi vs. Njemačka). Europski sud u tom je slučaju odbacio tužbe petero bračnih parova koji su odbijali slati svoju djecu na satove spolnog odgoja i novčano kaznio s obrazloženjem da je posao države i javnog obrazovanja pružiti djeci i mladima znanstveno utemeljene informacije.
"Smatramo važnim pokrenuti raspravu o članku 63. Ustava i o pravu roditelja na odgoj i obrazovanje djece, ali je isto tako važno istaknuti kako je obaveza države štititi prava djece", ističe Forum.
Tvrdi i kako je posao javnih, državnih škola poslati poruku da djeca trebaju imati priliku biti izložena i drugačijem mišljenju, prije svega, obrazovanju o zaštiti vlastitog zdravlja, osiguravajući zaštitu i one djece kojoj to roditelji odgojem nisu pružili, znanstveno utemeljenim spoznajama i vrijednostima propisanima Ustavom.
Iz Foruma poručuju da poštuju odluku Ustavnog suda i proceduru, ali i da bi što prije trebalo uvesti zdravstveni odgoj u škole prema predloženom Kurikulumu. "Nadamo se da će se, unatoč svim proceduralnim pogreškama i podijeljenoj javnosti, misliti na ono što bi svima trebao biti zajednički interes koji bi trebao biti neopterećen ideologijama, a to je dobrobit djece", zključuje Forum za slobodu odgoja.